Загрузка...

Урок: Закріплення звукового значення букви Чч. Розвиток мовлення за текстом М. Павленко «Моя сестричка». Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Закріплення правопису великої букви

16 листопада, 2016 0

Мета: закріплювати літературну вимову звука [ч]; удосконалювати навички свідомого виразного читання; познайомити учнів з життям та працею чабанів у гірській місцевості нашої країни; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати сімейні цінності.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Робота над чистомовкою

Чі-чі-чі, чі-чі-чі! — Сидить Оля на печі.
Чі-чі-чі, чі-чі-чі! — Розтопили у печі.
Чі-чі-чі, чі-чі-чі! — Напечу я калачів.
Чу-чу-чу, чу-чу-чу! — Я сама їх напечу.
Ча-ча-ча, ча-ча-ча! — Дали Олі калача.
Л. Лозован


Робота над скоромовкою

Чалапкало
Чап-чалап чалапкало
Маленькими чалапками.
Й, нарешті, причалапкало
Оте мале чалапкало,
Бо, як кудись чалапкаєш,
То завжди причалапкаєш.
Є. Гуцало


III. Повторення вивченого матеріалу 

Гра «Упіймай слова зі звуком [ч]»

В чаплі чорні черевички.
Чапля чапа до водички.
/>У саду живе шпачок,—
Чорна шапочка й бочок,
Чорні крильця,
Чорна спинка,
Чорний весь, мов та вуглинка.
В. Поленок


Звуко-буквений аналіз слова черевички

— Назвіть послідовно всі букви, звуки в слові; побудуйте звукову модель слова, викладіть слово з букв розрізної азбуки.

Фізкультхвилинка
Віє вітер нам в лице,
Захиталось деревце.
Вітер віє тихше, тихше,
Деревце все вище, вище.

IV.  Робота за Букварем (с. 122–123)

Читання стовпчиків слів з опорою на злиття че, чу

Словникова робота
Череда  гурт свійських тварин (переважно великої рогатої худоби), які утримуються, пасуться разом.
Череда  вид однорічних трав'янистих рослин родини складноцвітих, що використовуються в медицині.
Читання слів, поданих у клітинках
Чумак  в Україні в XV–XIX ст.— візник і торговець, який перевозив на волах хліб, сіль, рибу та інші товари для продажу.
Чугун (українське — чавун) — сплав заліза з вуглецем, з якого виготовляють сталь або виливають металеві вироби.
Чавун  посудина, горщик з такого сплаву.


Читання слів у стовпчиках

— Продовжіть за зразком.

Курка — (курочка);
шапка — (шапочка);
ніч — (нічка);
сестра — (сестричка).


Читання географічних назв у стовпчиках

Черемош  гірська річка в Карпатах.

— Як пишуться назви міст, сіл, річок, морів? (З великої букви)

Читання вірша К. Перелісної «Чебрець»

Читання вірша «луною» за вчителем. 

Читання вірша в парах.

— Де росте чебрець?

— Опишіть цю трав'янисту рослину (квіти, листочки).

Опрацювання скоромовки

Колективне заучування скоромовки

Учні в парах розказують одне одному скоромовки.

Опрацювання тексту «Моя сестричка» за М. Павленко

— У кого є молодші братики або сестрички? Розкажіть про них.

— Як ви їх називаєте? Чи пустують вони?

— Чи допомагаєте ви батькам доглядати їх?

Читання тексту «Моя сестричка» вчителем. 

— Як звати сестричку? Скільки їй років? 

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

— Прочитайте, як називають у сім'ї маленьку сестричку?
— Яку розвагу придумала Оксанка?
— Хто допомагав їй застібнути «блискавку»?
— Чим цікаві слова блискавка і собачка?


V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»
— Сьогодні на уроці ми дізналися...
— Найцікавіше було...
— Найбільше я запам'ятав...
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду