Урок: Закріплення звукових значень букви Ґґ. Розвиток мовлення за текстом В. Запорожець. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Мовні ігри

16 листопада, 2016 0

Мета: закріпити літературну вимову звука [ґ]; вчити учнів виразно читати тексти; удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ — До роботи, швидше в клас! Біля парти станем чемно — Хай мине час недаремно. Будем розум розвивати, Свою пам'ять тренувати

II. Мовленнєва розминка

Розучування скоромовки

Ґава з ґавенятами
В гру веселу грають:
Крила пробують малі,
Гулі набивають.
Н. Становська


Робота над чистомовкою

Ґан-ґан-ґан — великий півень ґалаґан!
Ві-ві-ві — гуляєзранку на траві!
Чок-чок-чок — водить за собою курочок.
Рі-рі-рі — весело в нашому дворі.


III. Повторення вивченого матеріалу

Послухайте і посміхніться!

Ґава
Кіт облизується ласо:
Ґава в дзьобі держить м'ясо.
Ось поклала біля себе,
А коту того і треба.
Подивилась ґава вбік —
Кіт за м'ясо та й утік.
А малятам смішно стало:
Ґава ґаву упіймала.
Г. Бойко


— Як ви розумієте вислів «упіймати ґаву»?

Гра «Жук-буквоїд»

— Вставте букви, яких бракує.

.олуб, .анок, о.ірок, .рунт, а.рус,. арбуз, .азда, .ора. (Голуб, ґанок, огірок, ґрунт, аґрус, гарбуз, ґазда, гора.)

Повний звуко-буквений аналіз слів аґрус, огірок

Фізкультхвилинка

Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав.
Та нарешті він проснувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
Та чистенько умиватись.
Порозчісував він вуса
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
Й до комірчини побрів.
Буде мишку полювати
І добро оберігати.
Й ми, як котик, відпочили,
Щоб міцніли наші сили.


IV. Робота за Букварем (с. 118–119)

Читання слів під малюнками

Робота в групах

— Складіть речення з поданими словами.

Читання адаптованого тексту О. Орача

Читання вірша «луною» за вчителем
— Що робили гуси? ворони?
— Розгляньте малюнок.
— Кого зобразив на ньому художник?
— Опишіть гусей, ґав.


Гра «Хто швидше?»

— Серед букв знайдіть слова ґедзь, ґедзика, ґедзик.

Опрацювання тексту за В. Запорожець

Бесіда за сюжетним малюнком.

— Хто стоїть на пеньку?
— Що тримає в руках коник?
— Що ви знаєте про цю комаху? Чим співає коник?
— Послухайте, як коник навчив грати ґедзика.

Читання тексту вчителем.

— Про що мріє бабуся-ґедзиха?
— Про що вона попросила коника?
— Де коник учив ґедзика?
— Хто слухав музику коника і ґедзика?
— Знайдіть і прочитайте слова з буквою ґ.
— Знайдіть у тексті і прочитайте слова бабусі-ґедзихи.
— Опишіть, яким художник зобразив коника, а яким ґедзика?
— Хто хотів навчитися грати на скрипці?
— Хто навчав ґедзика грати?


V. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Про що розповісте батькам удома?

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду