Урок: Закріплення вміння вимовляти звук [г], вивчення букви Гг («ге»). Формування аудіативних умінь за текстом З. Мензатюк. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами — назвами намальованих предметів у «віночку». Вміння читати

16 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити учнів з літерою Гг, її назвою та звуковим значенням, формувати навички читання слів з цією літерою, вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; розвивати логічне мислення дітей, уміння групувати предмети за певними ознаками; виховувати уважність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Підготовка до вивчення нового матеріалу

Робота над загадками

Ця зелена ненажера
Нищить листя на деревах,
Ще й залазить у плоди.
Де вона — чекай біди. (Гусінь)

Круглий, наче виноград,
Серед літа випав... (град).


— Який перший звук чуємо в словах гусінь і град?

Читання вчителем тексту З. Мензатюк

(с. 112)

— Що виросло на городі?
— Закресліть звукову схему слова гарбуз. Який перший звук у цьому слові?
— Як вимовляється звук [г]?
— Де натрапляє на перешкоду струмінь повітря в ротовій порожнині? (Язик ніби перекриває гортань,струмінь повітря виштовхується з голосом.)
Отже, звук [г] — приголосний.


Гра «Упіймай слова зі звуком [г]»

Гриб у лісі заблукав,
Бо листок на нього впав.
Глянув вліво він і вправо,
Та й подумав: «Кепські справи».
Тут горобчик пролітав
І листочок з гриба зняв.


Гра «Знайди місце звука [г] у слові»

Гарбуз, огірок, город, горобець, магазин, носоріг, нога, граблі, дорога, кенгуру, гребінь, берег, вогонь, гадюка.

III. Ознайомлення з буквою Гг

Аналіз будови. Порівняння великої і малої літер, запам'ятовування назви літер та визначення її місця в кишеньковій азбуці.

— На що схожа буква «ге»?

Га-га-га
та ге-ге-ге...
Це, напевно, буква «ге».
Бо вона якраз така,
Наче шия в гусака.


Фізкультхвилинка

IV. Робота за Букварем (с. 112–113)

Повторне читання тексту за З. Мензатюк

Словникова робота

Огудиння стебла, гілки виткої, повзучої або сланкої рослини (перев. про родину гарбузових); гудина.

— Яка квітка зацвіла на городі? Що сказав джмелик, побачивши її?

— Яку відповідь почув джмелик? Що виросло восени з яскравої жовтої квітки?

Бесіда за сюжетним малюнком (с. 112)

— Розгляньте малюнок.

— Розкажіть, який виріс гарбуз? Яким зобразив його художник?

Читання буквосполучень, слів, поданих у «променевих» таблицях

Читання стовпчиків слів з опорою на злиття га, гу, го

— Прочитайте односкладові, двоскладові слова.

— Прочитайте слова з м'якими приголосними звуками.

Аналіз предметів, зображених у «віночку»

Горобина, снігур, голуб, герань, гарбуз, горобець, гусінь, годинник.
Робота в парах
— Назвіть одне одному предмети, які ви впізнали.
— Доберіть слова до поданих звукових схем. (Снігур,гусінь)
— Назвіть слова, у яких є м'який приголосний звук. (Снігур,герань,горобець, гусінь)
— У якому слові чотири склади? (Горобина)
— Які слова відповідають на питання хто?


Читання слів у стовпчиках

— Назвіть спільну частину в словах кожного стовпчика.

Опрацювання тексту за Л. Ворониною (с. 113)

1) Читання тексту вчителем.

— Як ви вважаєте, у яку пору року дівчинка побувала в лісі?

2) Повторне читання тексту учнями «ланцюжком».

— Куди поїхали Олянка з мамою і татом?

— Кого нагодувала дівчинка?

— Чому Олянка промочила ноги?

— Як лікувалась Олянка?

— Через що найбільше засмутилася Олянка?

— Який настрій був у Олянки спочатку? Який — потім? Знайдіть потрібні слова із запропонованих: веселий, радісний, похмурий, сумний, урочистий.

3) Гра «Розвідники».

— Знайдіть і прочитайте слова з буквою Гг.

V. Підсумок уроку

— Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
— Який звук позначає ця буква?
— Пригадайте слова, у яких є звук [г].
— Що було найцікавішим?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду