Урок: Закріплення звука [б], вивчення букви Бб («бе»). Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів. Формування аудіативних умінь за текстом Д. Матіяш

16 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити учнів зі звуком [б] буквою Бб, формувати вміння правильно вимовляти і виділяти цей звук з мовленого слова, позначати його в звуковій моделі відповідним умовним знаком та буквою Бб на письмі; розвивати увагу, граматичну пильність; виховувати любов до своєї сім'ї, потребу перейматися її клопотами, проблемами.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Підготовка до вивчення нової букви

Робота над загадкою

Як навколо об'їси —
Серединки не проси.
Ми такі гостинці —
Дірка в серединці. (Бублики)

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

— Який перший звук у цьому слові? Третій?

Читання вчителем тексту за Д. Матіяш (с.

108)

— Де жив білий кіт?
— Зробіть звуковий аналіз слова будинку.
— Який перший звук у цьому слові?
— Як утворюється звук [б]? (Треба міцно стулити губи,набрати багатоповітря і з голосом виштовхнути його, відкривши губи.)
— До яких звуків належить звук [б]? (Приголосний,бо струмінь повітрянатрапляє на перешкоди.)


Гра «Утворіть злиття зі звуком [б]»

Учитель називає голосні звуки [а, о, у, и, і, е], учні утворюють злиття ба, бо, бу, би, бі, бе. (Увага дітей звертається на пом'якшене вимовляння звука [б’] в злитті «бі»).

Знаходження місця звука [б] у словах

Учитель називає слова, учні визначають місце знаходження звука: на початку, в середині, в кінці.

Хліб, банан, кабан, банка, зуб, риба, брат, собака, кабінет, барабан, азбука, каблук, баян, бур'ян, борщ.

Гра «Упіймайте слова зі звуком [б]»

Учитель повторно читає

текст, учні повинні назвати слова зі звуком [б].

III. Ознайомлення з новою буквою Бб

Аналіз будови, порівняння великої і малої букв, визначення місця літери в кишеньковій азбуці

— На що схожа буква «бе»?

Буква Б, як бегемотик,
Що вхопився за животик.
Він морозива поїв,
А тому і захворів.
Л. Андрієнко


Розучування скоромовки

Боб і бобренятко
В бубон вибивали,
Гриб і грибенятко
Бігали, стрибали.
В. Латанський

Гра «Аукціон»

Учитель називає перший склад, учні додають склади й утворюють слова. yy Ба... (нан, ран, рабан, клан, буся, тон...).
  • Бу... (зок, сол, кет, терброд, бон, квар, ква...).
  • Бі... (лка, дон, лет, зон, бліотека...).
  • Бе... (реза, гемот, нзин, реги, кон, рег...).
  • Бо... (бер, лото, ки, рщик, ровик, рода, рона...).
  • Би... (чок, ти, нти, лина...).

Фізкультхвилинка

IV. Робота за Букварем (с. 108–109)

Бесіда за сюжетним малюнком (с. 108)

— Кого ви бачите на малюнку?
— Де жили кіт з кішкою?
— Яку пору року вони більше любили? Чому?
— Якими художник зобразив кота і кішку?
— Які в них вушка? лапки? хвостик? Який одяг?

Читання злиття буквосполучень, слів

Довідкове бюро

Тис хвойне вічнозелене дерево або чагарник із твердою бурувато-червоною деревиною, що росте переважно в південних країнах.

Бук листяне дерево з гладкою сірою корою і міцною деревиною. Учитель демонструє малюнки або слайди із зображеннями дерев.

Бондар майстер, ремісник, що виготовляє діжки, бодні, дерев'яні відра т. ін.

Робота над предметними малюнками, поданими у «віночку»

Барвінок, кульбаба, білка, бандура, бегонія, бобри.

— Назвіть двоскладові слова.

— У яких словах два звуки [б]?

— Які слова відповідають на питання хто?

Читання стовпчиків слів з опорою на злиття бу, бра, бру

Робота над текстом (с. 109)

Читання тексту вчителем.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

Повторне читання тексту учнями «ланцюжком».

— Хто є головними героями тексту?
— Хто був батьками білих кошенят?
— Що більш всього любили кошенята?
— Яка бабуся була у білих кошенят?
— Чим вона пригощала своїх онуків?
— Розгляньте малюнок.
— Який колір на ньому переважає?
— Порахуйте, скільки в тексті речень.
— Знайдіть слова із буквою Бб.

V. Підсумок уроку

— Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?
— Який звук позначає ця буква?
— Що найбільше сподобалося на уроці?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду