Урок: Закріплення букви ь (знак м'якшення). Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками на тему «Малі помічники». Робота з дитячою книжкою

16 листопада, 2016 0

Мета: закріпити знання учнів про знак м'якшення, його графічну функцію у словах; розвивати навички звукових і звуко-буквених зіставлень, зв'язне мовлення; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою

Сів Сень на пень, Та й просидів цілий день.

Робота над чистомовкою

Заглядала осінь до водички в синь-синь-синь,
Й плакала дрібненько цілий день-день-день.
Десь полинула за море вже теплінь -лінь-лінь.
Залишала по собі лиш тінь-тінь-тінь.


Повторення вивченого матеріалу

Гра «Один — багато»

Олень олені;
лось лосі;
дідусь дідусі;

карась карасі;
бриль брилі;
ведмідь ведмеді;
медаль медалі;
лань лані.


Гра «Заховай знак м'якшення»

— Змініть слово так, щоб ь «заховався» в середину слова.

Пень — пеньок; день — деньок; Василь — Василько.

Робота над загадками. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок

В дерев'яному кожусі
Я завжди вам прислужуся.
І дорослим, і малятам —
Всім, хто любить малювати.
Залюбки на допомогу
Я школярику прийду
І залишу слід помітний
Там, де носом проведу. (Олівець)

Без рук, без ніг, лише роги має,
Під небесами гуляє. (Місяць)

Капелюх на паличці
Несе мала Наталочка. (Парасолька)

До схід сонця встає,
Спати нам не дає. (Півень)

Фізкультхвилинка

IV. Робота за Букварем (с. 106)

Бесіда за сюжетними малюнками
/>— Розгляньте малюнки на с. 106.
— Чи можна дітей назвати маленькими помічниками?
— Дайте ім'я хлопчикові.
— Що він робить?
— Що посадять на грядці, яку скопав хлопчик?
— Який урожай зберуть?
— Складіть речення за першим малюнком. Побудуйте схему цього речення.
— Що робить дівчинка, зображена на другому малюнку?
— Як ми її назвемо?
— Чи зрадіє мама, коли прийде з роботи?
— Що вона скаже донечці?
— Складіть речення за малюнком, побудуйте його схему.
— Як назвемо дівчинку, яка зображена на третьому малюнку?
— Чи буде вдячна їй мама? За що?
— Складіть речення за поданим малюнком, побудуйте його схему.
— Яке ім'я дамо другому хлопчикові?
— Кому він допоміг? Навіщо він носить водичку?
— Хто йому подякує за допомогу?
— Складіть речення за четвертим малюнком, побудуйте схему цього речення.
— Що із зображеного на малюнках ви вмієте робити?
— Чим ще ви допомагаєте своїм батькам?


V. Робота над дитячою книжкою. В. Сухомлинський «А хто ж вам казку розповідає, бабусю?»

— Чи любите ви перед сном слухати казки?
— Хто вам їх розказує?
— Що роблять ваші мами і бабусі ввечері, коли ви засинаєте?
— Хто готує вам сніданок?
— Послухайте оповідання і поміркуйте над тим, як слід ставитися до людей, які про вас піклуються.

Читання оповідання вчителем
— Як звали хлопчиків?
— Як звати їхню бабусю?
— Що робить бабуся для своїх онуків?

Робота в групах
— Хто краще розіграє діалог бабусі з онуками?
— Як би ви відповіли на запитання, яке хвилювало хлопчиків?


VI. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці ми вчилися...

— Найбільше мені сподобалося...

— Я запам'ятав...

— На наступному уроці хочу навчитися...

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду