Урок: Закріплення букви Зз. Розвиток мовлення за віршем В. Камінчук. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Добирання заголовка до тексту

16 листопада, 2016 0

Мета: повторити і закріпити знання учнів про вивчені букви та їх звукові значення; формувати навички читання текстів; розвивати образне мислення, фонематичний слух, уміння узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу 

Гра «Повтори останній склад»

Вибігла коза — за-за-за.
Поїхали вози — зи-зи-зи.
Випасли козу — зу-зу-зу.
Ведмідь у тайзі — зі-зі-зі.


Гра «Розморозимо слова»

— Зима заморозила слова. Потрібно розморозити їх і зі звуків скласти слова.

[з, у, б], [з’, і, р, к, а], [м, о, р, о, з], [З’, і, н, а], [з, о, ш, и, т]

Називання першого та останнього звуків у словах 

Зерно, завод, залізо, лісник, звірі. 

— Яке слово «зайве»? Чому? 

— Складіть звукову схему «зайвого» слова. (Лісник) 

Гра «Добери схему»

— Серед записаних слів знайдіть ті, що відповідають схемі.


/>

Гра «Упізнай звук»

— Якщо почуєте у слові звук [з’],— плесніть у долоні.

Казка, мишка, Зіна, зозуля, зірка, зуби, зима, зірвати, друзі, зуб.

Розучування вірша

Звук і буква
Звуки шапку-невидимку одягли,
І в Букварик непомічені ввійшли.
Хай працюють ваші вуха:
Звуки можна тільки слухать.
Букви можна розглядати,
Можна їх намалювати.
Звуки вимовляються,
Букви ж всі читаються.
Н. Становська


— Побудуйте звукові схеми слів звук і буква.

Фізкультхвилинка

Ведмежата в лісі жили, Головою всі крутили: Ось так, ось так, ось так.

Головою всі крутили. Ведмежата мед шукали, Ось так, ось так, ось так. Разом дерево хитали.

III.  Робота за Букварем (с. 104–105)

Читання слів, поданих у «променевих» таблицях 

Словникова робота
Завіса  суцільне або роздвоєне полотнище для закривання сцени від глядачів.
Зимно  холодно.
Узвар  компот із сушених фруктів.

Читання слів у стовпчиках (колективно)

— Прочитайте спільну частину слів кожного стовпчика.

Бесіда за сюжетним малюнком

— Кого ви бачите на малюнку?
— Що робить білка?
— Для кого вона в'яже шкарпетки?
— Послухайте оповідання. Чи справдилися ваші припущення?


Читання вчителем малюнкового тексту (с. 104)

— Для кого білочка в'язала шкарпетки?

Повторне читання тексту учнями «ланцюжком»

— Що зробила білка для того, щоб в її помешканні було тепло?
— Що наварила білка?
— Що робили білченята?
— Кому мороз приморозив лапки?
— Що в цьому тексті казкового?


Вибіркове читання

— Прочитайте речення, у якому є малюнок білченят; фруктів; шкарпеток.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

— Яка спільна частина у словах кожного стовпчика?
— Якими частинами різняться слова кожного стовпчика?


Опрацювання вірша В. Каменчук «Зайчикові вуха»

  1. Читання вірша вчителем. 

  2. Хорове читання вірша. 

  3. Аналіз змісту вірша.

— Якою була зима?
— Продемонструйте голосом, як виє завірюха.
— Як був одягнений зайчик?
— Що дуже змерзло у зайчика?
— Яку пораду дали зайчикові синички?
— Чи була ця порада слушною?
— Які почуття викликав у вас зайчик? (Співчуття,жаль,стурбованість)


Робота над загадкою

IV.  Підсумок уроку
Гра «Продовж речення»
— Сьогодні на уроці ми вчилися...
— Ми дізналися...
— Найбільше мені сподобалося...
— На наступному уроці хочу краще навчитися...
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду