Урок: Закріплення букви Дд. Розвиток мовлення за текстом А. М'ястківського «Молода сливка». Підпис сюжетних малюнків. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати

16 листопада, 2016 0

Мета: закріпити знання учнів про звуки [д], [д’], букву Дд; удосконалювати читацькі навички учнів; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, працелюбність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Робота над чистомовкою
Ду-ду-ду, ду-ду-ду! — Грає хлопчик на дуду.
Ді-ді-ді, ді-ді-ді! — Рибка плаває в воді.
Де-де-де, де-де-де! — Котика нема ніде.
Да-да-да, да-да-да! — Скоро буде середа.
Ду-ду-ду, ду-ду-ду! — Я гуляти скоро йду.


III. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Поміть різницю»

— Послухайте і скажіть, якими звуками різняться між собою слова: ворона — ворота,

дам — там, лани — лини, рис — рись, тінь — лінь, палка — балка, малина — калина.

Гра «Звук заблукав»

На галявині весною виріс зуб (дуб) молодий.

Гра-змагання «Склади більше слів»

Робота в групах

— Складіть якомога більше слів з вивченими буквами.

Учні називають слова, а вчитель стежить за тим, щоб до складу слів входили тільки вивчені букви.

Робота над загадками

Він червоний усередці,
Родич моркві, ріпі, редці,
Здавна хронові свояк,
Називається... (буряк).

Нас шанують недаремно:
Дух наш свіжий і приємний,
На канапці і в салаті
Ми і в будень, і на святі.
Нас вживають залюбки.
Маєм назву... (огірки).

Вузлувата і листата
Дуже мудра, головата,
Сто сорочечок на ній,
На нозі стоїть одній. (Капуста)

Зеленіє і жовтіє,
Прийде час — почервоніє.
Діти, це не світлофор,
А звичайний... (помідор).
/>
Я яскрава, довгоноса
І зелені маю коси,
Я хрумка і соковита,
Люблять всі: дорослі й діти. (Морква)

В Україні полюбляють,
Другим хлібом називають. (Картопля)

— Який із цих овочів було названо головним?

Фізкультхвилинка
Щось стомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири скоки.
Ось так! Ось так! Ось так!
Плесніть у долоньки раз.
За роботу! Все гаразд.


IV. Робота за Букварем (с. 100–101)

Читання вчителем оповідання «Молода сливка» за А. М'ястківським

Під час читання вчитель робить паузи, пропонуючи звернути увагу на особливість цього тексту (рядки звучать, як у вірші).
— Від чийого імені ведеться розповідь?


Повторне читання тексту «луною» за вчителем

— Хто попросив сливку розказати про себе?
— З чого виросла сливка?
— Хто доглядав за маленьким пагінчиком?
— Назвіть слова, які звучать ніжно, пестливо. (Сонечко,сливонька,кісточка, шкаралупка, відерце).
— Складіть речення з підкреслених слів. Знайдіть на с. 100 схеми цих речень.
— Знайдіть на с. 100 схему питального речення.
— Розгляньте малюнки на с. 100.
— Складіть розповідь за малюнками «Як виросла сливка».


V. Підсумок уроку

— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?
— Що було найбільш цікавим?
— Які завдання було виконувати складно?
— Чого б хотіли навчитися на наступних уроках?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду