Урок: Закріплення звука [е], вивчення букви Ее. Формування аудіативних умінь за змістом карпатської легенди. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами — назвами предметів, які намальовані у «віночку».

16 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією звука [е], буквою Ее; розвивати вміння здійсню-вати звукові та звуко-буквені зіставлення в словах; розширювати словниковий за-пас; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

Гра «Допоможи Незнайкові»

Учитель читає речення з тексту «Театр», замінюючи деякі слова. Учні мають відшукати це речення в тексті, виправити «помилку».

  • Бабуся (тато), мама і Тарасик у театрі.

  • Мама (Марина) дарувала артистам квіти.

  • Щоб дізнатися, що йде в театрі, треба подивитися на рекламу (афішу).

  • Ролі виконують актори (артисти).

Гра «Голосні — приголосні»

На дошці впереміж виставляються букви на позначення голосних і приголосних звуків. Учні мають відібрати букви, що позначають голосні звуки, і ви-ставити їх на лінійці ліворуч, а праворуч залишити букви, що позначають приголосні звуки.

III. Підготовка до вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда

На дошці — малюнок (слайд) едельвейса.

— Подивіться на цю казково прекрасну квітку. Вона росте тільки в Кар-патах, високо на гірських схилах, вище від смерек. Едельвейс занесено до Червоної книги, бо він перебуває на межі вимирання.

Едельвейса цвіт красивий
Ніжить сонце золоте.
Той, хто сильний і сміливий,
Серед скель його знайде.
В. Кравчук

— Послухайте легенду про цю чарівну квітку.

Легенда народне сказання, або оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою.

Читання легенди вчителем (с. 94)

Звуковий аналіз слова «едельвейс»
— Назвіть голосні звуки в цьому слові. Вимовте цей звук.
— Як він вимовляється? (Губи притиснуті до зубів,але краї мають бутивідірвані від зубів. Нижня щелепа опущена. Струмінь повітря проходить вільно, без перешкод. Отже, звук [е] голосний.)
— Назвіть злиття зі звуком [е] у словах: ракета,вечір,печиво,метро,газета, села.
— Виконайте повний звуковий аналіз слова екран.
Учні разом і поодинці називають перший склад і звук у слові екран.
— Який це звук? Доведіть. (Вимовляємо протяжно,можемо проспівати,повітря вільно проходить через рот.)


Гра «Упіймай звук [е]»

Учитель пропонує ще раз послухати легенду про едельвейс.
— «Упіймайте» слова зі звуком [е].


IV. Ознайомлення з буквою Ее

Показ учителем великої і малої букв Ее.

Аналіз будови, зіставлення за формою. Звертається увага на відмінність конфігурації великої і малої букв. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці.

— На що схожа буква Ее?

Що за буква — три жердинки,
Це ж для кого перетинки?
Га-га-га та ге-ге-ге —
Ми обійдем букву «е».


Фізкультхвилинка

V. Робота за Букварем (с. 94–95)

Бесіда за сюжетним малюнком

— Що ви бачите на малюнку?
— Який був палац?
— Хто в ньому жив?
— Яка квітка цвіте на вершині гори?
— На що вона схожа?

Читання буквосполучень, односкладових слів

Ера система літочислення. Аул назва села на Кавказі.

Читання малюнкового тексту про зайчика

— До кого постукав зайчик?
— Як волав зайчик? Повторіть.

Робота над предметними малюнками, поданими у «віночку»

Береза, лелека, клен, верба, черемха, едельвейс.
— У яких словах чується два звуки [е]?
— Яке слово починається звуком [е]?
— У якому слові один склад?
— Доберіть слова до поданих звукових схем.

Читання слів у стовпчиках, «променевій» таблиці

— Яке спільне злиття у словах першого стовпчика? (пе) У словах «променевої» таблиці? (ме) У словах третього стовпчика? (ле)

Читання вчителем вірша О. Тихомирова

— Про яке чудове віконце йдеться у вірші?
— Назвіть розсипані букви, зберіть із них слово-відгадку.


Читання слів у стовпчиках

— Назвіть у парах слів спільну буквену частину.

Читання вірша учнями

— Які були носороги? А який папуга прилітав?
— Що зображено на екрані телевізора?


VI. Підсумок уроку

— Яку букву вивчали на сьогоднішньому уроці?
— Який звук вона позначає?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду