Урок: Закріплення букви Рр. Розвиток мовлення за текстом П. Костюченка. Звуко-буквений аналіз слів. Мовні ігри (анаграми). Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Закріплення правопису великої букви в іменах людей

15 листопада, 2016 0

Мета: вдосконалювати навички читання слів і речень з буквою Рр, навички звуко-буквеного аналізу; розвивати зв'язне мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати почуття дружби, колективізму.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Робота над чистомовкою

Рі-рі-рі, рі-рі-рі! — Кріт сидить в своїй норі.
Ра-ра-ра, ра-ра-ра! — Йде до школи дітвора.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі! — Добре в школі дітворі.
Л. Лозован


Розучування скоромовки

Ремез, ремез, ремезята
У кущі лозовім хата.
Майстровита ремез птичка,
Бо гніздо, мов рукавичка.
В. Гринько


Повторення вивченого

матеріалу

Звуковий аналіз слів кріт, ремез

Гра «Знайди схему»

— Прочитайте слова, серед записаних слів знайдіть ті, що відповідають даній схемі.

Роса, кіт, ірис, ранок.


Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок

А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка.
Я й пенал туди кладу,
Як до школи з ним піду. (Ранець)


Узимку він скрізь:
Хапає за ніс,
Малює щоки
І студить боки. (Мороз)


Коли малюк летить,
То голосно пищить,
Якщо він замовкає,
То вже когось кусає. (Комар)

Фізкультхвилинка

Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки.
Як сороки білобокі,
Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!
А тепер, мов жабенята,
Ще в присядки пострибати:
/>Ква-ква-ква! Ще раз: ква-ква! —
Щоб спочила голова.
Л. Кондрацька


IV. Робота за Букварем (с. 88–89)

Читання слів у стовпчиках

— Прочитайте жіноче ім'я.
— Що означають слова третього стовпчика?
— Як пишуться назви міст і сіл?

Робота над анаграмами

Трава — ватра.
Ватра вогнище, багаття.
— Прочитайте слова рисак і сир справа наліво. Що отримали? (Касир,рис) Рисак легкий рисистий кінь.
— Складіть слова зі слова рибалка. (Краб,балка,бик,риба,лак...)


Читання вчителем тексту за П. Костюченком (с. 89)

— Хто побачив у дуплі чарівну скриньку?
— Хто її вийняв?
— Хто почав забирати скриньку?
— Хто викрив злодійку?
— Кого журавель звільнив зі скриньки?
— Як бджоли віддячили за свій порятунок?
— Знайдіть у тексті слова з буквою «ер».
— Хто заховав скриньку в дупло?
— Хто витяг скриньку з дупла?
— Хто випустив бджіл?

Робота за сюжетним малюнком (с. 89)

— Кого ви бачите на малюнку?
— Що роблять звірята і пташенята?
— Яких птахів ви впізнали?
— А звірів?
— Розгляньте малюнки на с. 88.
— Складіть речення за змістом малюнків.
Розгадування кросворда
— Розгадайте кросворд — і ви дізнаєтеся, яка чарівна скринька була захована в дуплі.


V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я вчився...

  • Найбільше мені сподобалося...

  • Я запам'ятав...

  • На наступному уроці хочу навчитися...

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду