Урок: Закріплення звуків [р], [р’], вивчення букви Рр («ер»). Формування аудіативних умінь за текстом Б. Чайковського. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами — назвами предметів, які намальовані у «віночку»

15 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити учнів з новою буквою Рр; навчити читати її в складах як звуки [р], [р’]; розвивати вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

Гра «Букви заблукали»

На дошці надруковані слова з пропущеними буквами. Учні мають заповнити пропуски.

П.сіка, п.вник, ка.ина, в.лик.

Гра «Плутанка»

Учитель читає текст «На пасіці взимку», замінюючи деякі слова. Почувши помилку, учні плещуть у долоні, виправляють помилку.

  • Полінка живе в селі (місті).

  • У тата (дідуся) є пасіка.

  • Узимку (улітку)бджоли носять мед.

  • Синички летять до вуликів, тому що холодно (голодні).

III. Вивчення нового матеріалу

Підготовка до ознайомлення з новою буквою

Скоромовка

Учні повільно, а потім швидко вчаться промовляти скоромовку.

Три барани на траві стрибали.
Три барани на трубі гарно грали.


— Який звук найчастіше чується в скоромовці?([р]).

Читання вчителем тексту (с. 86)

Учитель читає текст, виділяючи звук [р].

— Проаналізуйте і запишіть звукову модель слів ворон, ріка. Який перший звук у слові ріка? ([р’])

— Скільки складів у слові ворон?

— Назвіть перший звук другого складу.

Гра «Назви овочі зі звуками [р], [р’]»

Огірок, помідор, картопля, ріпа, буряк, морква, редиска...

Гра «Упіймай звук [р]»

Учитель повторно читає текст. Учні мають назвати слова зі звуками

[р], [р’].

— В українській мові звуки [р], [р’] позначаються буквою Рр («ер»). Порівняйте велику і малу букви. Чим вони схожі і чим відрізняються? На що схожа буква «ер»?

Равлик лізе на стеблинку,
Сам несе свою хатинку.
В нього ріжки коротенькі
І чутливі, мов антени.
Налякався і завмер —
Схожий став на букву «ер».
В. Гринько


Фізкультхвилинка

IV. Робота за Букварем (с. 86–87)

Бесіда за сюжетним малюнком (с. 86)

— Кого ви бачите на малюнку?
— Про що запитує черепаха у ворона?
— Про яку неприємність розказує їй ворон?


Читання складів і слів, поданих у «променевих» таблицях

Читання слів у колонках з опорою на злиття ри, ра, ро, рі

Гра «Я — тобі, ти — мені»

Учні в парах читають одне одному слова у стовпчиках.

— У якому стовпчику є м'який приголосний [р’].

— Яка буква позначає м'якість цього приголосного?

Ропа соляний розчин високої концентрації. Насичена солями вода солоних озер.

Робота над словами, поданими у «віночку»

Ряст, ромашка, кріп, гриби, равлик, береза.
— Доберіть слова до поданих звукових схем.
— Назвіть односкладові слова, трискладові.
— Назвіть слова з м'яким приголосним [р’].


Читання стовпчиків слів

Мур висока кам'яна або цегляна стіна навколо чогось.
— Яка спільна частина у словах мур і Мурко?
— Що означає слово Мурко?
— Клички тварин пишуться з великої букви.

Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом
— Назвіть предмети, зображені на малюнках.
— Назвіть звуки у слові радіо.
— Скільки складів у слові ракета?
— Назвіть наголошений склад у слові ромашка.


Читання вчителем тексту за переказом Б. Чайковського

— Яке свято почалося у лісі?
— Кого жабеня запросило на танець?
— Чому зраділа мишка?
— Згадайте попередній текст.
— Чому їжак не прийшов на свято?


V. Підсумок уроку

— Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

— Які звуки вона позначає?

Гра «Доповніть риму»

Ось і дзвоник пролунав,
Він мені і вам...,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти...
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду