Урок: Закріплення звука [в], вивчення букви Вв («ве»). Формування аудіативних умінь за текстом Н. Малетич. Звуко- буквені зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати

15 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити учнів з буквою Вв, її назвою та звуковим значенням, навчати читати цю букву в складах і словах; дати уявлення про особові займенники він, вона, во-но, вони (без уживання термінів), вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

Гра «Сигнальщики»

Учитель називає вивчені звуки, а учні показують (сигналізують) відповідну букву. Потім учитель показує букву, а учні показують відповідну фішку.

Гра «Буква заблукала»

— Назвіть, яка буква «зайва» в першому і другому

рядках.

А Н У І О И («Зайва» буква Н позначає приголосні звуки [н], [н’].)

Л Н І М («Зайва» буква І позначає голосний звук [і].)

III. Вивчення нового матеріалу

Слухання вірша

— Послухайте вірш. Який звук найчастіше в ньому зустрічається?

Вишні високо висіли,
Вранці роси вони пили,
Стали вишні соковиті:
«Поласуйте нами, діти!» (Звук [в])

— Відгадайте загадку.
Він пряде тонку тканину —
У куточку павутину.
Вісім ніг, як вісім рук,
Називається... (павук).


— Що ви знаєте про павука? Де його бачили? Чи боїтеся ви його? Чому?

Робота над текстом за Н. Малетич (с. 66)

Довідкове бюро

Лемент голосний крик.

Читання тексту вчителем

— Як звали дівчинку?
— Кого злякалася Вітуся?
— Хто прибіг її рятувати?
— Що зробив тато з павуком?
— Який перший звук у слові
Вітуся?
— Побудуйте звукові схеми слів Вітуся і павук. Який перший звук у другому складі слова павук?


Спостереження за вимовою звука [в]

— Стулені губи витягуємо вперед і поштовхом повітря з голосом швидко розкриваємо їх. Отже, перешкоду для струменя повітря створюють губи, тому звук [в] — приголосний.

Гра «Упіймай слова зі звуком [в]»

Восьминіг
Дуже радий восьминіг,
Що у нього вісім ніг.
Він у штиль і у негоду
Легко горне ними воду.
А була б лиш пара ніг —
Вмить стомився б восьминіг.


Ознайомлення з буквою Вв

Розглядання букви. Аналіз графічної будови та знаходження схожості з навколишніми предметами. Порівняння великої і малої букв. Знаходження її місця в кишеньковій азбуці.

Заучування вірша

Буква «В» така цікава:
Стовпчик вверх, дві дужки справа.
Так в алфавіті живе
Всім потрібна буква «В».
В. Гринько


Фізкультхвилинка

IV. Робота за Букварем (с. 66–67)

Робота над злиттям (с. 66)

Читання односкладових слів

Аналітична робота з комбінованими словами: схема і склад (с. 66)

Слива, морква, трава, вулик.

Робота над предметними малюнками, які подані у «віночку»

Верба, вишні, ворона, вінок, волошки, вільха.

— Назвіть трискладові слова.

— До якого слова ми поставимо питання хто?

— Виконайте звуковий аналіз слів вільха і вишні.

Читання «променевої» таблиці

Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем

Бесіда за сюжетним малюнком (с. 67)

— Кого ви бачите на малюнку?
— Яким художник зобразив павучка?
— Що робить павучок? (Тче павутину)

Ткати виготовляти тканину способом щільного приєднання перехресно переплетених ниток — повздовжніх і поперечних.

Читання вчителем тексту за В. Сухомлинським

— Де павучок збудував собі хатку?
— З чого павучок тче гніздечко?
— Які павутинки летять у повітрі?
— Як ви вважаєте, чи справді павучок тче нитки з тополиного пуху чи срібла?


V. Підсумок уроку

— Яку нову букву вивчили?
— Який звук вона позначає?
— Які слова з цим звуком ви запам'ятали?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду