Урок: Закріплення букви Іі. Розвиток мовлення за текстом С. Кузьменко. Підпис сюжетних малюнків. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати

15 листопада, 2016 0

Мета: вправляти учнів у читанні складів та слів з вивченими буквами; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; дати уявлення про букву і в значенні окремого слова; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Розучування скоромовки

Івасик іграшками грався,
А по двору ішов індик.
Івась побачив — і злякався,
І від індика в дім утік.
Н. Забіла

— Які слова зі звуком [і] є в цій скоромовці?

Фонетична зарядка

— Як кричить осел? (Іа-іа)

І-і-і, Лошачки малі,
Є у них чотири ніжки,
Коло воза ідуть пішки

І-і-і, Лошачки малі.
М. Підгірянка

Дихально-зорові вправи


Повторення вивченого матеріалу

Робота над загадками. Складання звукових схем до слів-відгадок

З поля зжинають,
У млині перетирають,
В печі гублять,
Клянуться, що люблять. (Хліб)

Все в ній видно дуже гарно:
Синє небо, білі хмари,
І дерева, і листок,
Й перевернутий місток. (Річка)

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує —
Призначає процедури,
таблетки, і мікстури? (Лікар)

У дні погожі сонцем сяє,
А на морозі розцвітає. (Вікно)


— Який спільний звук в усіх цих словах? (Звук [і])

Гра «Упіймай звук [і]»

Учитель читає слова, учні плещуть у долоні, коли чують слово зі звуком

[і]. Літак, корова, суниця, вітряк, кінь, лисиця, лижі, жук, сіно.

Фізкультхвилинка

Проти сонця на горбочку
Випинаються дубочки.
Свіжий вітер повіва,
Міцне гілля нагина.
Так щоранку всі дубочки
Роблять вправи на горбочку —
І тому вони гінкі,
І тому вони стрункі.
Г. Демченко


IV. Робота за Букварем (с. 60–61)

Читання вчителем тексту С. Кузьменко (с. 61)

— Як звати головного героя оповідання?
— За ким доглядав Івасик?
— Що робив хлопчик, коли виходив із хати?
— Що говорили мама й тато про свого сина? Читання слів у стовпчиках «луною» за вчителем.
— Складіть речення з підкреслених слів.
— Знайдіть на с. 60 схеми цих речень.
— Знайдіть у тексті виділені слова. Вимовте у них звуки.
— Знайдіть у тексті слова з буквою і.

Читання речень (с. 60). Показати учням, що буква і може позначати окреме слово

V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

— Сьогодні на уроці я вчився...
— Найбільше мені сподобалося...
— Я запам'ятав...
— Складно було...
— Хочу краще навчитися...
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду