Урок: Закріплення букви Мм. Розвиток мовлення за текстом Г. Малик «Казка про кошеня». Зіставлення звукових схем зі словами — назвами намальованих предметів. Складання речень за запропонованими схемами. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати

15 листопада, 2016 0

Мета: вдосконалювати навички читання складів та слів з вивченими буквами; закріплювати знання учнів про вивчені букви, їх звукове значення; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; виховувати доброту, чуйне ставлення до братів наших менших.

Хід уроку

I. Організаційний момент

I. Мовленнєва розминка

Розучування чистомовки

На дошці друкованими буквами записано склади, які учні колективно прочитують, додаючи слідом за вчителем відповідні слова:

Ма-ма-ма — варю їсти я сама. Му-му-му — молока кому? Мо-мо-мо — зараз подамо. Ми-ми-ми — напилися ми.

Робота над скоромовкою

Ти, малий, скажи малому,
Хай малий малому скаже,
Хай малий теля прив'яже.


III.

Повторення вивченого матеріалу

Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок

Під землею мчать вагони,
Світло сяє на перонах,
Сходи вниз людей везуть,
Ще й на гору заберуть. (Метро)


Беручка і жвава тітка
По подвір'ю скаче швидко
У веселому танку —
Пил увесь на смітнику. (Мітла)


Є у лісі хата,
В ній кімнат багато.
Тут живуть невтомні
Санітари добрі. (Мурахи)


IV. Робота за Букварем (с. 56–57)

Вступна бесіда

— Відгадайте загадку.
В нашій хаті є музика:
В нього скрипочки нема,
Та муркоче, як захоче
Випить блюдце молока. (Кіт)

— У кого вдома є котик? Розкажіть про нього.

— Сьогодні ми прочитаємо про пригоди кошенятка.

Читання вчителем тексту «Казка про кошеня» за Г. Малик

— Куди вирушило кошеня? Чому?
— Що йому сподобалося в лісі?
— Кого зустріло
кошеня?
— Про що воно запитало в їжачка?
— Чим їжачок збирався нагодувати кошеня?
— Хто ще збирався пригощати кошеня?
— Куди повернулося кошеня?
— До кого воно побігло?
— Що зробила дівчинка?

Складання речення з підкреслених слів

— Знайдіть на с. 56 схеми цих речень.

Фізкультхвилинка

Всі з-за парти встаньте враз,
Фізкультпауза у нас.
Руки за голову ставимо сміло
І повертаємо вправо і вліво,
Двічі наліво, двічі направо,
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо,
Будемо мати гарну поставу.
Пальцями поворушіть
І роботу розпочніть.


Гра «Доповніть казку»

— Чим зайченя пригощало кошенятко?
— Що відповіло йому кошеня?
— Чим білочка намагалася нагодувати кошеня?
— Що сказало їй кошенятко?


Робота в парах

— Розіграйте діалог між їжаком і кошенятком; між зайчиком і кошенятком; між білочкою і кошенятком.

Складання звукових схем слів молоко, гриби, мисочка, морква з опорою на схеми, подані в підручнику (с. 56)

Гра «Поясніть прислів'я»

Усюди добре, а вдома — найкраще.

Вправа «Мікрофон»

Діти, отримуючи уявний мікрофон, пояснюють зміст прислів'я.

— Хто зрозумів, що вдома найкраще?

— Кошеня спостерігало за красою лісу, зустрічалося з добрими тваринами, але сумувало за рідною домівкою, за дівчинкою, яка піклувалася про нього.

V. Підсумок уроку

Гра «Продовж речення»

На сьогоднішньому уроці я вчився...
Мені найбільше сподобалося...
Складно було...
Хочу ще краще навчитися...
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду