Урок: Закріплення букви Ии. Розвиток мовлення за текстом З. Мензатюк «Білий коник». Зіставлення звукових схем зі словами — назвами намальованих предметів. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати

15 листопада, 2016 0

Мета: закріплювати вміння учнів виділяти у словах звук [и], виконувати звуковий аналіз слів; формувати аудіативні вміння; розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення; виховувати любов до Батьківщини.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою

Лили, лили, лили,
Пили, пили, пили,
Лили, лили діти.
Пили, пили квіти.
Виростали квіти.
Виростали й діти.
В. Гринько


Слухай і запам’ятовуй!

И-и-и! — заплакав хтось у саду.
И-и-и — додому не піду.
Та невже ж оце — козак,
Раз боїться він собак!?
Т. Бойченко


III. Повторення вивченого матеріалу

Гра «Упіймай слово зі звуком [и]»

Дивись, який новий годинник
Висить на стінці нині в нас.
Усі години та хвилини
Ми вивчили, щоб знати час.
Н. Забіла


Робота над загадками, звуковий аналіз слів-відгадок

Купили кругленьке,
Думали — новеньке,
А воно усе в дірках,
Труситься в руках. (Сито)


Стоїть завод у полі
Який? А це секрет.
Працюють в ньому бджоли,
Виготовляють мед. (Вулик)


Фізкультхвилинка

А тепер у нас розминка,
В клас прийшла фізкультхвилинка.
Встаньте рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Головою покрутіть,
Пальцями поворушіть,
Вправо, вліво позгинались,
Й до роботи знову взялись.


IV. Робота за Букварем (с. 52–53)

Бесіда за малюнком (с. 52)

— Подивіться на малюнок. Який куточок України на ньому зображений?

— На заході нашої країни розкинулися мальовничі гори Карпати. Місцеві жителі займаються розведенням овець. Вівці — дуже корисні свійські тварини. Вони дають вовну, з якої можна виплести теплі речі або виткати тканину. Смачне овече м'ясо. Молоко, з якого виготовляють сир, що називається бринзою. Доглядають за вівцями вівчарі. Праця вівчарів нелегка. Навесні, коли гірські полонини (луки) вкриваються соковитою травою, чабани (вівчарі) женуть отари овець високо в гори і там випасають їх до зими. Тільки на зиму чабани повертаються в рідні села. Колись вони були повністю відрізані від цивілізованого життя, а зараз мають можливість слухати радіо, дивитися телевізор, читати газети і книжки, користуватися Інтернетом. Вівчарі в горах люблять співати пісні, грати на народному інструменті — трембіті. Звуки трембіти чути далеко в горах, вони долинають і вниз, у села, де живуть сім'ї вівчарів. Доглядаючи за вівцями, чабани дуже сумують за своїми сім’ями, за дітьми.

Читання оповідання «Білий коник» за З. Мензатюк учителем

— Як звати головну героїню оповідання?
— За ким сумує Анничка?
— Що зробив тато у подарунок донечці?
— Де опинився коник?
— Яким був коник?
— Чому він був білий-білесенький?
— Що є у творі вигадкою? А що правдою?
— Розгляньте малюнок (с. 52).
— Де сидить тато?
— Що він тримає в руках?
— Кого зустрічає дівчинка?
— Про що розмовляла Анничка з коником?
— Що скаже дівчинці коник?
— Складіть речення з підкреслених слів. Знайдіть схеми цих речень під малюнками.
— Звуковий аналіз слів полонина,отара,гори,тато з опорою на схеми, подані в підручнику.


Довідкове бюро

Полонина безліса ділянка верхнього поясу Українських Карпат, що використовується як пасовисько та для сінокосу.

Деякі полонини простягаються на десятки кілометрів. За флорою полонина подібна до альпійських луків. Ростуть едельвейси, фіалки, айстри, жовтець, мак, перстач, ломикамінь. Полонини вкриті густими й соковитими луговими травами.

У Криму аналогічні ділянки Кримських гір звуться «яйлами».

V. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Що вам найбільше запам'яталося?
— Про що розповісте вдома батькам?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду