Дарунки Осені

01 листопада, 2016 0
Дарунки Осені

Мета:

-Узагальнити знання дітей щодо осінніх змін в природі, житті тварин, людей.

- Повторити назви пір року, осінніх місяців, їх послідовність.

-Вправляти дітей у розрізнянні свійських та диких тварин, овочів та фруктів.

-Тренувати у словотворенні (спільнокореневі слова, тварини та їх дитинчата, утворення прикметників з іменників).

-Вчити виділяти перший звук у слові, поділяти слова на склади, визначати кількість складів у слові.

-Розвивати зв'язне мовлення, спонукати дітей до відповідей повними реченнями, обґрунтовування особистої думки.

-Тренувати дрібну моторику рук під час виконання письмових завдань.

-Виховувати допитливість, прагнення до отримання нових знань дослідницьким шляхом.

Обладнання:

-жовтий

м'ячик,

-осінні листочки з різних дерев,

-м'які іграшки – фігурки диких тварин,

-демонстраційні картки «овочі, фрукти»,

-індивідуальні картки «тварини та їх дитинчата»,

-фарби,

-овочі, терка, ситечко, ложка, серветки паперові, пластмасові ножики.

План проведення заняття

Етапи заняття

Місце проведення

Форма проведення

Необхідні матеріали


1

Організаційний момент

«Промінчик побажань»

На килимку

Робота у колі

М'ячик

3 хв

2

Пора року - осінь

На

килимку

Бесіда

5 хв

3

Осінні зміни у лісі

На килимку

Гра «З якого дерева листочок», звукарик

Жовті листочки з дерев, ♪

5 хв

4

Дикі тварини

Театр

За столами

Пантоміма,

Тварини та дитинчата

М'які іграшки тварини

Інд. картки, олівці

5 хв

3 хв

5

Сад, город

У мольберта

За круглим столом

Гра «Що де росте»

Дослід – колір соку

Демонстраційні картки

Морква, буряк, сито, ложка, пл.. ножи, серветки

3 хв

5 хв

6

Дощик

На килимку

За круглим столом

Пісня – гра

Дослід – тоне, не тоне

Миска з водою, різні предмети

2 хв

6 хв

7

Підсумок

На килимку

Бесіда

Фарби

3 хв

Хід заняття:

Вступна частина

Діти сидять півколом на килимку, вихователь вітається з присутніми та пропонує дітям висловити побажання один одному. (м'ячик)

Пора року – осінь

Яка зараз пора року? Які місяці осені? Якій перший? Останній? Якій місяць стоїть після вересня і перед листопадом?

Наш м'ячик жовтого кольору, він схожий на сонце. А чи знаєте ви, що у Сонця було 4 доньки: Зима, Весна, Літо, Осінь. Всіх сонце дуже любило і доньки щиро віддячували йому. По черзі покинули Сонце доньки, останньою пішла Осінь. Сонце її дуже любило, і подарувало Осені чарівні дари: «Ти, Осінь, будеш ласкавою, щедрою, золотавою і барвистою.»

С тих пір осінь радує всіх ласкою, щедрими дарунками, фарбує все навколо в осінні кольори. А де ж вона їх бере? Запрошую вас у подорож. За фарбами осені.

Осінні зміни у лісі

Подивиться навколо, осінь листя пофарбувала: вони однакові чи різні? З якого дерева листочок? (з дуба) Як він називається? (дубовий) З якого звука починається слово дубовий? Скільки складів в слові?

Оберіть собі листочки. Грає музика, ми кружляємо як листочки, музика зупиняється – шукаємо, у кого такі самі листочки. ( 2-3 рази)

Якого кольору листочки? (жовтого) Тож листочки нам дарують жовтий колір.

Дикі тварини.

Хто в лісі живе? Які саме тварини? Як їх можна назвати одним словом? Давайте пограємо в гру «Покажи тварину»: я кажу на вушко однієї дитині назву тварини, вона показує, а всі інші відгадують.

Де живе тварина? Чим харчується? Ведмедик якій? (великій, пухнастий, добрий, сильний, коричневий)

Тож медведик дарує нам коричневий колір.

Сад і город.

Де ростуть овочі? А фрукти? Все переплуталось: овочі, фрукти все разом, допоможете? (діти розподіляють предметні картки на мольбертах)

У мене ще декілька овочів залишилось в торбинці, відгадайте, що це за овочі? Овочі також можуть подарувати осені фарбу, знаєте яку? Якщо сильно надавити на овоч, то з нього тече сік. У огірочка і кабачка він прозорий, а якій він у морквиці? Давайте перевіримо: запрошую вас за столи, у кожного з вас лежить морквиця і пластмасові ножики, лівою рукою тримаємо моркву, а правою відрізаємо шматочок. Хто відрізав, промокните місто зрізу серветкою. Подивіться, якого сік кольору? (Я сама видавлюю сік у моркви, а потім з буряка.)

Так, овочі подарували нам помаранчевий і буряковий колір.

Дощик.

В осені часто сипле дощик і отримуються калюжі. Ось такі маленькі, а потім – великі. Знаєте пісню про дощик? (співаємо)

Ми співали и у нас он яка велика калюжа утворилась! Можна ходити по калюжам? Чому? А ми можемо ходити тільки на поверхні калюжі і не мочити ніг? (ні, бо ми важкі), а що не тоне у воді? Давайте перевіримо. (мушлі, камінці, деревина, папір). Деревина не тоне у воді. Бо вона її легше, мушля тоне у воді бо вона важче ніж вода.

Дощик подарував нам блакитний колір.

Підсумок

Я показую дітям фарби і питає де ми їх зібрали. Питаю, що було цікаво, що важко. Чому, про що розкажуть вдома.

В ІІ половину дня під час СХД бажано запропонувати дітям намалювати осінню картину фарбами, які ми отримали.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду