Урок: Розвиток зв'язного мовлення на тему «Моя країна — Україна». Формування аудіативних умінь за віршем Н. Зарічної «Рідний край».

14 листопада, 2016 0

Мета: формувати в учнів уміння складати речення, зв'язані за змістом; удосконалювати навички звукового аналізу мовлених слів; розширити й поглибити знання учнів про Україну, про її символи, столицю України, про мову та культуру українців; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; виховувати любов до Батьківщини.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Дихальні вправи

Вдих — носом.
Видих — ротом.
Вдих — ротом.
Видих — носом.
Вдих — носом.
Видих — ротом із промовлянням голосних звуків.
Вдих — носом.
На видих — промовляємо речення: «Настала осінь».


Артикуляційна розминка

Шумить вітерець

у лісі — ш-ш-ш.

Пролетіли птахи — шух-шух-шух.

Заспівав соловей — тьох-тьох-тьох.

Дзюркоче вода у струмочку — дз-дз-дз.

Тануть бурульки — кап-кап-кап.

Запросимо тишу — ц-ц-ц.

III. Повторення вивченого матеріалу

Гра «Упіймайте слово, яке відповідає на питання хто

Учитель читає слова. Учні, почувши слово, яке відповідає на питання хто?, плещуть у долоні.

Верба, міліціонер, машиніст, велосипед, казка, казкар, пиріжок, сестра, лисиця, комп'ютер, мед, лікар, вчитель, підручник, гармоніст.

Гра «Добери слово до схеми»

На дошці — малюнки калини, лебедя, карасів, сома та звукові схеми. Учні мають дібрати відповідну схему до кожної картинки.


Гра «Назви “зайве”»

  • Мишка, котик, нірка, зайчик. («Зайве»

    нірка що?)

  • Дощ, сніг, молоток, сад, ліс. («Зайве» — молоток три склади)

  • Дуб, береза, плита, смерека, тополя. («Зайве» — плита не дерево)

Фізкультхвилинка

IV. Робота за Букварем (с. 36–37)

1. Вступна бесіда

— Як називається місто (село), у якому ми живемо?

— Місце, де людина народилася, де вона зробила свої перші кроки,— це наша Батьківщина. Ми — українці. Наша Батьківщина — Україна. Вона скла-дається з багатьох батьківщин кожного з нас.

У всьому світі кожен знає:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина —
Це наша славна Україна.


— Яке місто є столицею України?

На берегах Дніпра крутих,
Весь помережений садами,
Стоїть у сяйві днів нових
Наш рідний Київ перед нами.
Наш Київ розіслався
На горах над Дніпром,
Садами заквітчався,
Мов дівчина вінком.


Демонстрування слайдів або малюнків з краєвидами Києва.

Звучить пісня «Києве мій» (муз. П. Майбороди, сл. М. Луценка).

— Кожна держава має свої головні символи. Це урочиста пісня, яка називається гімн, та герб і прапор.

Український державний герб — тризуб. Відомий з давніх часів, уживаний на монетах українських князів. Йому понад тисяча років. У цьому символі можна прочитати слово воля, а також початкові букви імен київських князів

В, О, Я (Володимир, Ольга, Ярослав).

— Назвіть кольори прапора України.

— Прапор України — синьо-жовтий. Синій колір — це чисте небо, символ миру і злагоди. Жовтий — пшеничний лан, символ праці, багатства України.

2. Читання вірша Н. Зарічної «Рідний край»

— Що хоче намалювати дівчинка?

— Що зображено на фото?

— Усно продовжіть речення: «Наша Україна — це ____, ____, ____».

— Розгляньте малюнки (с. 36).

— Кого зображено на малюнках?

— Складіть речення за поданими схемами.

V. Підсумок уроку

— Як називається наша Батьківщина?

— Як називається головна пісня нашої країни?

— Якого кольору наш прапор?

— Які гори є в Україні?

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду