Урок: Розвиток зв'язного мовлення на тему «Я читаю». Формування аудіативних умінь за текстом В. Сенцовського «Про Телесика». Моделювання слів, речень

14 листопада, 2016 0

Мета: вчити учнів моделювати звукову структуру слів, складати речення за поданою графічною схемою; виконувати звукові зіставлення; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати почуття дружби, колективізму.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Чистомовка

Ша-ша-ша, ша-ша-ша — вибігло мале лоша.

Жу-жу-жу, жу-жу-жу — швидко я за ним біжу.

Зі-зі-зі, зі-зі-зі — Гриць стриба на одній нозі.

Ки-ки-ки, ки-ки-ки — дуже я люблю казки.

Слухай і запам'ятовуй!

Білий бичок

Біг бичечок білий, біг,
А в бичечка збитий ріг.
— З ким ти буцався, бичок?
center;">Хто зламав тобі ріжок?
— З хижим вовком я змагався,
У бою ріжок зламався.
Боронив же я телятко,
Бо телятко ще малятко.

В. Гринько

III. Повторення вивченого матеріалу

Складання речень та побудова схем до них

— З ким змагався бичок?

— Кого боронив бичок? Складіть речення, побудуйте їх схеми.

Гра «Що “зайве”?»

— Із ряду слів вилучіть «зайве» слово.

  • Дівчинка, орел, гора, тигр, лікар. (Гора неживий предмет.)

  • Молодий, веселий, кухар, радісні. (Кухар хто?)

  • Бігає, калина, літає, вчиться, пише. (Калина що?)

Робота за Букварем (с. 34–35)

— На попередньому уроці ми згадували казки. Зараз ми згадаємо ще одну казку. Яку — ви назвете, відгадавши загадку.

В діда з бабою хлопчина
Появився з деревини,
У печі Зміючку спік,
З гусеням додому втік. (Івасик-Телесик)


— Хто зможе розказати цю казку?

— Хто пам'ятає, які слова приказував Телесик, коли просив гусей віднести його додому?

Гуси, гуси, гусенята,
Візьміть мене на крилята,
Та й понесіть до батечка,
А у батечка їсти й пити,
Ще й хороше походити.


Фізкультхвилинка

Хто там, хто там, вже втомився,
І наліво похилився?
Треба всім нам дружно встати —
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки в боки —
Всі зробіть чотири кроки.
Руки вгору, руки вниз —
На сусіда подивись.
Знову руки в боки,
Ще зробіть чотири кроки.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу: все гаразд.


Слухання-розуміння тексту «Про Телесика» за В. Сенцовським

Частину оповідання, поділену на склади, читають учні, які вміють читати.

— Що приснилося Оленці?

— Чи був Телесик Оленці другом?

— Чому Оленка сприйняла Юрася за Телесика?

Робота в парах

Розігрування діалогу між Телесиком і Оленкою.

Бесіда за сюжетним малюнком (с. 34)

— Кого ви бачите на малюнку?
— Опишіть дівчинку. (Який у неї одяг, колір волосся, вираз обличчя?)
— Опишіть Юрася.
— Кого пас Юрась?
— Яке було гусенятко?
— Які рослини ростуть на озері? (Очерет, латаття)
— Якого кольору квіти?
— Чи доводилося вам їх бачити?
— Що ви знаєте про ці квіти?
— Чи можна їх рвати?


Довідкове бюро

Латаття біле (інші назви: жіноче латаття, водяна лілiя, водяний лопух, ломич, русальний квіт, купава) — багаторічна водяна трав'яниста кореневищна рослина родини лататтєвих.

Латаття біле, що росте в дикому стані, підлягає охороні, занесене до Червоної книги.

— Знайдіть у тексті «Про Телесика» виділені слова і доберіть до них звукові схеми (с. 34).

— Складіть речення з підкреслених слів. Знайдіть на с. 34 схему цього речення.

Пофантазуйте!

— Про що розмовляють Оленка з Юрасем?

IV. Підсумок уроку

— Яку казку пригадали на сьогоднішньому уроці?

— Що означає бути справжнім другом?

— Що вам сподобалося на уроці?

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду