Урок: Розвиток зв'язного мовлення на тему «Мої книжки». Формування аудіативних умінь за текстом О. Дроза «Казкар». Закріплення знань про слова — назви предметів, ознак, дій. Моделювання слів, речень

14 листопада, 2016 0

Мета: навчати учнів виконувати звуковий аналіз фонетично нескладних слів; вчити будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей; розвивати вміння відповідати на запитання хто? який? що робить?; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Вправи для розвитку артикуляції дихання

«Цокання» язиком у ротовій порожнині.

Набравши повітря, якнайдовше вимовити слово «Ні» з поступовим видихом (тричі).

«Маятник» — ротик відкритий в усмішці, язик рухається від лівої щоки до правої (десять разів).

Робота над чистомовкою

Ку-ку-ку,

ку-ку-ку! — Сидить пташка на сучку!

Ки-ки-ки, ки-ки-ки! — Посадили огірки!

Ко-ко-ко, ко-ко-ко! — Люблю свіже молоко!

III. Повторення вивченого матеріалу

Гра «Відгадай, що це? або хто це?»

  • Кислий, жовтий, ароматний. (Лимон)

  • Хитра, руда, прудка. (Лисичка)

  • Неповороткий, вайлуватий, бурий. (Ведмідь)

  • Білий, холодний, пухнастий. (Сніг)

— Виконайте звуковий аналіз слів сніг, лимон.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над розворотом Букваря (с. 31)

— Хто зображений на малюнку?

— Що він тримає в руках?

— Яка в нього лійка?

— Яке перо?

— Що він робить цим пером?

— Що одягнено на голові?

— Подивіться на будиночок. Хто зможе прочитати, що написано над две-рима будиночка? Хто живе в цьому будиночку? А що роблять

казкарі?

Фізкультхвилинка

— Послухайте оповідання про казкаря.

2. Читання оповідання О. Дроза «Казкар» учителем (с. 32–33)

— Як називається людина, яка пише казки?

— Де казкар брав свої казки?

— Як він доглядав у своєму саду за казками?

— Чому казки виростали добрими?

— Чи бували ви в саду казкаря?

— Які його казки ви знаєте?

— Чи можуть насправді виростати казки в будь-якому саду?

— Чому вони виросли саме в саду казкаря?

— Складіть речення з підкреслених слів.

— Знайдіть на с. 30 схеми цих речень.

— Знайдіть на с. 31 схеми, які відповідають виділеним словам.

— Яким був казкар?

— Що він робив?

— Які казки ви впізнали?

3. Вікторина «Чи знаєш ти казки?»

Не зміг сидіти на вікні,
У лісі всім співав пісні,
Але коли зустрів лисицю,
Та пісня мусила скінчиться. (Колобок)

Підробив він голосок,
Став малим співати!
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)

Бабуся старенька за лісом жила,
Онука до неї гостинці несла,
Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.
Ця дівчинка зветься, пригадуєш, як? (Червона Шапочка)

Сиднем у землі сиділа,
Час настав — і всіх здружила:
Діда, бабу, внучку й Хвінку,
Мишку та кицюню Мінку. (Ріпка)

Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок —
Пиріжків напік і з'їв,
Ледарів не пригостив. («Колосок»).

Заховавшись у корзині,
Їде на ведмежій спині,
Дивиться, щоб волохатий
Пиріжка не міг узяти. («Маша і ведмідь»)


V. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Що найбільше запам'яталося?

— Які казки нам усім потрібні?

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду