Урок: Розвиток зв'язного мовлення на тему «Моя школа». Формування аудіативних умінь за текстом Л. Камінського «Навіщо ходять до школи». Практичне ознайомлення зі словами — назвами дій. Моделювання слів, речень

14 листопада, 2016 0
Мета: розширювати уявлення учнів про номінативну роль слів; ознайомити їх практично з дієсловами (без уживання терміна); закріплювати вміння добирати речення до схем, виконувати звуковий аналіз слів; виховувати працелюбність.
Хід уроку
I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого на попередньому уроці
Гра «Упізнай тварину»
  1. Швидкий, злий, гривастий. (Лев)
  2. Бурий, неповороткий, вайлуватий. (Ведмідь)
  3. Ласкавий, пухнастий, муркотливий. (Котик)
  4. Довговухий, косоокий, полохливий. (Заєць)
Гра «Згрупуй предмети»
Робота в групах
На дошці — предметні малюнки. Дівчатка вибирають
малюнки, на яких зображено предмети, що відповідають на питання хто?, хлопчики — що?.
Учень, зебра, Буратіно, фіалка, пенал, тракторист, ножиці, виделка, телевізор, вчитель.
— Побудуйте звукові схеми до слів-відгадок.

Вухате, хвостате,
Ходить по хаті,
Пісеньки співає,
Мишенят лякає. (Котик)

Хто всім хліб ділить? (Ніж)

— Скільки складів у слові котик? Який склад наголошений?
— Який перший звук у слові ніж?

III. Вивчення нового матеріалу
Робота за Букварем (с. 22–23)

1.Ознайомлення зі словами — назвами дій
— Що зображено на малюнку?
— Що знаходиться біля школи?
— Які дерева ростуть біля школи? Якого кольору на них листочки? Чому?
— Хто йде до школи?
— Яка школа? Які у ній вікна?
— Скільки поверхів у школі?
— Які шкільні приміщення зображено на малюнку?
— Хто веде урок? (Учитель)
— Хто
готує дітям смачні обіди? (Кухар)
— Хто видає дітям цікаві книжки? (Бібліотекар)
— Хто підтримує порядок і чистоту в школі? (Прибиральниця)
— Назвіть людей, які турбуються про комфорт учнів у школі.
Учитель (що робить?..) (навчає). Кухар (що робить?..) (готує).
Учні (що роблять?..) (вчаться).
— Слова навчає,готує,учаться означають дію, відповідають на питання
що робить? що роблять?.

2.Гра «Хто або що виконує такі дії?»

Світить, сходить, гріє, пече. (Сонце)
Купаються, пірнають, плавають, літають. (Гуси)
Росте, розквітає, шумить, зеленіє. (Дерево)
Охороняє, служить, гарчить, лащиться. (Пес)

— Молодці! Ви добре впоралися з цим завданням. А зараз спробуйте дібрати слова — назви дій до цих малюнків.
На дошці вчитель виставляє малюнки пекаря, який пече хліб; комбайнера, який працює в полі; літака, який летить у небі...

Фізкультхвилинка
А ми зерно сіяли, сіяли
У земельку чорную, свіжую.
з’явились перші листочки,
Із них повні, тугі колосочки.
До сонечка потягнулись,
І сонечку усміхнулись.

Читання вчителем оповідання Л. Камінського «Навіщо ходять до школи?»
— Про що вчителька запитала першокласників?
— Хто прийшов, щоб навчитися писати?
— Хто хотів навчитися рахувати?
— Хто вже вмів читати, писати і рахувати?
— Назвіть звуки у виділених словах.

Знайдіть на с. 22 схеми, які відповідають виділеним словам.

Вправляння в інтонуванні питальних речень
Читання частини тексту, поділеної на склади, учнями, які вміють читати.

Робота в парах
— Складіть слова з букв слова писати.

IV. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
— Розкажіть, навіщо діти ходять до школи?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду