Урок: Розвиток зв'язного мовлення на тему «Моя родина». Формування аудіативних умінь за текстом А. Конельського «Як Івасик братика колисав». Практичне ознайомлення з немовними звуками. Практичне ознайомлення зі складом, окличним реченням.

14 листопада, 2016 0
Мета: дати учням практичне уявлення про звуки як фізичні явища та про звуки людського мовлення; закріплювати вміння ділити слова на склади, визначати в них наголос, графічно позначати речення; розвивати мовно-рухові відчуття; виховувати працелюбність.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу
Робота над загадками
Рогата, хвостата,
Гуляє біля хати,
«Ме-ме-ме» співає,
Весело стрибає. (Коза)

«Як ти звешся?» — я спитав.
Відповів мені: «Гав-гав». (Собака)

Всіх запитує: «Му-му,
Дати молочка кому?» (Корова)

Сірі і біленькі
Всі такі гарненькі,
«Гур-гур-гур» вуркочуть,
Мабуть, хлібця хочуть.
(Голуби)

Слова-відгадки учні ділять на склади.

III. Вивчення нового матеріалу
1. Гра «Продовжіть речення»
Мама, тато, сестричка, братик, дідусь, бабуся — це моя... (родина).
Вправа «Мікрофон»
— Розкажіть про свою родину.
— Послухайте розповідь про сім'ю хлопчика, запам'ятайте, як його звати.
2. Читання оповідання «Як Івасик братика колисав» за А. Конельським учнями (с. 10–11)
— Як звати головного героя оповідання?
— Що доручила мама Івасикові?
— Як він почав виконувати її доручення?
— Що заважало малому Андрійкові заснути?
— Як сигналила машина?
— Як гуркотів трактор?
— Які звуки доносилися з неба?
— Хто зчинив галас у дворі?
— Хто сполохав курей, гусей і качок?

Робота в групах
— Відтворіть звуки, які заважали малому Андрійкові заснути.

3. Формування уявлення про немовні звуки
— Щойно ви відтворювали звуки, які лунали навколо малого Андрійка. Прослуховування аудіозапису «Голоси птахів»
— Голоси яких птахів ви почули? Як ви розрізнили птахів? (За звуком)
— Заплющте очі і відгадайте звуки на слух: плескання у долоні, шурхіт паперу, дзеленчання ложечки у склянці і т. ін.
— Усе це — звуки природи. Вони не вимовляються людиною, ми їх чуємо
природі, від руху оточуючих предметів. Тому ці звуки називаються немовними.

Фізкультхвилинка
Гра «Потягни канат»
Стати прямо, підняти руки вгору, вдихнувши повітря. Робити такі рухи, ніби тримаєшся за канат і тягнеш його вниз, трохи згинаючи коліна і видихаючи повітря, до рахунку вісім. (Виконати тричі.)

Гра «Хто що промовляє?»
Учитель починає, а діти продовжують.
У ч и т е л ь У ч н і
Зозуля кує: «Ку-ку, ку-ку, ку-ку!»
Голуб воркоче: «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»
Півень кукурікає: «Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі-ку!»
Сова кричить: «Угу-угу, угу-угу, угу-угу!»
Риба: Мовчить, ні пари з вуст.

Після виконання цієї вправи-гри учні займають свої місця за партами.
Повторне читання оповідання «Як Івасик братика колисав»
Оповідання читає вчитель, абзац, у якому слова поділені на склади, читають учні, які вміють читати.

Виконання логічної вправи «Хто заважав Андрійкові спати?», «Що заважало Андрійкові спати?»

4. Робота над розворотом Букваря (с. 8–9)
— Розгляньте великий малюнок, складіть за його змістом декілька речень.
— Розгляньте схему речення під малюнком і складіть речення за цією схемою із підкреслених у тексті слів.
— Складіть речення до другого малюнка із підкреслених у тексті слів. Який знак стоїть у кінці цього речення? Чому?
— Аналогічно складаються речення за сюжетними малюнками на с. 9.
— Послухайте ще раз речення «Як тобі не соромно?». З якою інтонацією воно вимовляється?
— Якщо речення вимовляється з питальною інтонацією, то це речення питальне. У кінці такого речення ставиться знак питання.
Вправляння учнів у читанні питального речення.

IV. Підсумок уроку
— Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці?
— Як називаються звуки, які ми чуємо в природі?
— А які вимовляємо?
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду