Урок: Вступ. Ознайомлення з Букварем. Державний Гімн України. Читання вірша Г. Чубач «Рідна мова»

14 листопада, 2016 0

Мета: ознайомити учнів з Букварем; розширити знання дітей про свою Батьківщину, рідний край; розвивати зв'язне мовлення учнів, бажання вчитися; виховувати бережливе ставлення до підручників, любов до рідної мови, до Батьківщини.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Раз, два, три, чотири, п'ять —

Прошу всіх рівненько встать.

Пролунав уже дзвінок —

Починається урок.

II. Вступна бесіда

— Сьогодні у вас — справжнє свято. Ви стали школярами.

— Чого ви хочете навчитися в школі?

Вправа «Мікрофон»

Відповідає учень, до якого вчитель підходить з мікрофоном.

— Хто допомагатиме вам у навчанні?

— Так, дійсно, допомагатимуть вам ваші батьки, старші братики,

сестрички...

Поведу вас шкільними стежинами я — ваша перша вчителька.

III. Ознайомлення з Букварем

— Незамінними помічниками у навчанні стануть книги.

— Чи є у вас удома книги? Які? Розкажіть.

— У школі вам допомагатимуть особливі книги. Вони завжди будуть у вас під рукою, тому і називаються підручниками.

Фізкультхвилинка

Гра «Комарики»

Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання ко-мара, потім рухами — його політ навколо голови, рук, ніг. Ловлять його оплес-ками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть у долоні над го-ловою. «Комарик біля вуха» і т. ін.

— Відгадайте загадку.

Знає цю найпершу книжку

Будь-який школяр,

Бо до всіх книжок доріжку

Прокладе... (Буквар).

— Буквар — то найперша і найголовніша книжка у житті кожної

людини. Всі починали свій шлях до країни Знань з Букварем.

— Розгляньте Буквар.

— Хто зображений на обкладинці?

— Який настрій у дітей?

— Що тримає в руках дівчинка? хлопчик? Хто може прочитати слово?

— Хто впізнав краєвиди, зображені на обкладинці?

— Що ви знаєте про місто Київ? (Київ головне місто України, її сто-лиця. Це дуже давнє і красиве місто.)

— Кому доводилося бувати в Карпатах?

Форзац подвійний аркуш паперу, що з'єднує книжку з внутрішньою час-тиною обкладинки, а також служить для оформлення.

— Розгляньте передній форзац. Подивіться на мапу України.

— Хто може знайти столицю нашої Батьківщини — Київ? А місто, в якому ми живемо?

— Наша Батьківщина — велична і прекрасна. Весь світ захоплюється її чудовими краєвидами, історичними і культурними пам'ятками.

— Розгляньте задній форзац. Що ви на ньому бачите?

— Перш ніж потрапити до нас, підручник пройшов складний шлях. Над його створенням працювало багато людей.

Стукіт у двері. Заходить старший учень у костюмі Букваря та звертається до дітей.

  • Не беріть мене брудними руками.
  • Не малюйте на мені і нічого не пишіть.
  • Коли гортаєте мої сторінки, не слиньте пальців, не загинайте ріжків на моїх сторінках.
  • Виготовте для мене закладку і не вставляйте між сторінками ручку або олівець — від цього я псуюся.
  • Не кидайте мене будь-де, а кладіть завжди на певне місце.
  • Бережіть мене, бо я для вас найкращий шкільний друг!

— Які прохання Букварика ви запам’ятали?

IV. Робота за Букварем (с. 1)

— Що зображено на сторінці Букваря?

— Прапор, Герб і Гімн України — це головні символи нашої держави.

— Якого кольору наш прапор?

— Що символізують ці кольори? (Синє небо і лани золотої пшениці.)

— Гімн — головна пісня нашої Батьківщини.

— Чи чули ви Гімн України? Де? Коли? Розкажіть.

Учні слухають Гімн України.

V. Робота над віршем Г. Чубач «Рідна мова»

— Розгляньте малюнок на с. 3.

— Кого ви бачите на малюнку?

— Що робить хлопчик?

— Яке слово він склав з літер?

— Гордістю і багатством українського народу є його мова, яку називають солов'їною за її милозвучність і пісенність.

Виразне читання вчителем вірша Г. Чубач «Рідна мова»

— Хто приніс літери дитинці?

— Яке було курчатко?

— Яка була в нього корзинка?

— Що дитина збудувала з літер?

Гра «Я — почну, а ви — продовжіть»

— Українська мова звучить, як... (пісня).

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— Що вам найбільше запам’яталося?

— Хто був гостем нашого уроку?

— Про що розкажете вдома батькам?

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду