Урок: Повторення та узагальнення вивченого за другий семестр (укр. літ., 5 клас)

13 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: узагальнити й систематизувати вивчений матеріал, який стосується творчості письменників, їхніх творів, понять із теорії літератури;

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, творчу уяву, уміння акумулювати власні знання під час опрацювання завдань;

  • виховна: виховувати любов до рідної літератури, митців, до книги.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: виставка літератури.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

Гра «Упізнай героя»

Упізнайте

персонажів та вкажіть, із яких вони творів.

1. «Він ще малий, головою ледь до клямки дістає. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ. …любить малювати на снігу всяку всячину. Присяде навпочіпки й водить пальцем сюди, туди» (Олесь, Гр. Тютюнник «Дивак»). 2. «В таку пору він любив, як цвітуть будяки, їхні малинові голови під ластівками, навпроти хмар нагадували рясну велику кров, і він, засинаючи, медово позіхав» (Сіроманець, М. Вінграновський «Сіроманець»). 3. «Перше горе, що отруїло хлопцеве серце, — злидні та праця матір поклали в домовину. Хлопця взяли од школи дивитись за меншими в хаті» (Тарас, С. Васильченко «В бур'янах»). 4. «Обидва плечисті, обидва з широкими, лагідними лицями і схожі один на одного так, як маленький гриб-підберезовик схожий на

свого більшого сусіда» (Брати, Є. Гуцало «Лось»).

Гра «Римована мозаїка»

Відновіть порушений ритм у рядках. Хто є автором цієї поезії? Яку назву має вірш?

Велика чарівниця — ніч!
Зачарувала птицю, звіра,
всіх людей зачарувала —
ніде їх не побачиш.
В полі вітра не побачиш,
на роздоллі тополю,
ні метелика, ні бджілку,
ні гілку вишневу в цвіту.

Ключ-відповідь: М. Вінграновський «Чарівники».

Конкурс-гра «Інтелектуальний футбол»

Методичний коментар. Клас ділиться на дві команди — «захисників» та «нападаючих». Нападаючий повинен кидати м'яч-запитання конкретному захисникові з протилежної команди. Якщо захисник не може відповісти, він має право передати м'яч воротареві. Якщо й воротар не дає відповіді, команді зараховується гол. Зразок питання: «Особливості оповідання…», «Персоніфікація — це…».

Гра «Зашифровані слова»

Розмістіть фігури таким чином, щоб кожне наступне число було більше на п'ять від попереднього. Запишіть відгадки. Дайте визначення поняттям.


Ключ-відповідь: епітет, метафора, порівняння, персоніфікація.

«Доведи свої знання»

Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує скриньку, у яку вкладає назви всіх вивчених упродовж року творів. Учні по черзі витягають назви зі скриньки.

Зробіть аналіз художнього твору за такою схемою:

1. Рід літератури, до якого належить твір. 2. Жанр твору. 3. Тема твору. 4. Ідея твору. 5. Художні засоби у творі.

V. Підсумок уроку

Установіть відповідність між автором та твором

1 Є. Гуцало

2 Гр. Тютюнник

3 М. Вінграновський

4 С. Васильченко

5 Т. Шевченко

А «Сіроманець»

Б «У бур'янах»

В «Повість минулих літ»

Г «Садок вишневий коло хати»

Д «Дивак»

Е «Лось»

Ключ: 1 Є, 2 Д, 3 А, 4 Б, 5 Г.

VI. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду