Гра – подорож «Подорож у чарівний світ казки….»

01 листопада, 2016 0
Виховний потенціал: тривала гра, проводиться протягом місяця; узагальнює знання дітей про зміст казок, виявляє словесну творчість у різних видах мовленнєвої діяльності.
Педагогічна мета: закріплювати вміння невимушено вступати в розмову з дітьми, вести діалог на запропоновані теми, будувати різні форми діалогу; формувати мовні, інтонаційні та немовні засоби виразності; формувати у дітей інтерес до творчих ігор,бажання відображати у власній грі реальні та уявлювані події; розвивати вміння проявляти творчість, виступати перед однолітками.
Поради щодо часу та місця проведення: гра проводиться в лютому місяці; театральна студія; студія зображувальної діяльності.
Ігровий реквізит: атрибути та костюми до казки «Солом'яний бичок», ілюстрації до казок, аудиозаписи казок, відео фрагменти казок.
Маршрут:«Казка в гості завітала» (художньо-мовленнєва діяльність) «Казковий калейдоскоп» (літературна розвага) «Театральна студія» (гра-драматизація) «Вернісаж» (творча година).
Станція 1. Казка

в гості завітала.

Форми роботи: художньо-мовленнєва діяльність в куточку книги.
Методи і прийоми:
  прихід Казкарки, художнє слово, дидактичні ігри, читання казки з використанням фланелеграфа, психогімнастика, складання казки за допомогою мнемо схеми (Додаток 1).
Прихід в гості Казкарки (роль може виконувати вихователь чи студент-практикант), яка пропонує дітям відвідати країну казок та познайомитися з новими мешканцями країни (організація дітей біля куточка книги).
Ми в чарівний ліс підемо,
Казку в лісі ми знайдемо.
Кругом себе повернись,
Казко, де ти? Нам з'явись!
Дидактична гра «Відгадай казку» (загадки). Читання казки «Солом'яний бичок» з використанням фланеграфу. Дидактична гра «Виклади сюжет до казки». Психогімнастика (імітація рухів героїв казки). Складання казки за допомогою мнемо таблиць.
Станція 2. Казковий калейдоскоп.
Форми роботи: літературна розвага з участю батьків.
Методи і прийоми: художнє слово; розподіл дітей і батьків на дві команди, придумування назв командам («Грайлики» та «Пізнайлики»), проведення розваги.
Ігровий реквізит: музична зала, конверти із завданнями, фішки, музика, елементи костюмів, мультимедійна презентація (слайди казок), ноутбук, проектор, колонки (Додаток 2).
Можливі ролі: Ведуча, Пеппі Довга Панчоха, Котик.
Завдання 1. Відгадування загадок про. Команди по черзі загадуються загадки по змісту казок, хто більше відгадає, отримує одну фішку.
Завдання 2. «Чарівна скринька». Команди по черзі дістають зі скрині предмет і відгадують з якої це казки (скалочка - казка «Лисичка зі скалочкой», рукавичка – «Рукавичка»).
Завдання 3. «Мікс казок» (для батьків). Командам пропонується уривок казки і вони повинні придумати свою кінцівку до казки («Пан Коцький», «Солом'яний бичок»).
Завдання 4. «Одягни героя». Для цього завдання потрібно вибрати з кожної команди по одній людині. Вибирайте, яким героєм ви будете (Червона шапочка, кіт у чоботях). Герої стають біля однієї стіни, протилежної команди шикуються в колони. Між командами стоїть кошик з одягом для героїв. По черзі кожен член команди вибирає предмет і біжить одягати свого героя.
(Червона шапочка: шапочка, кошик, пиріжок, фартух, горщик).
(Кіт у чоботях: капелюх, ремінь, чоботи, перо для капелюхи, мішок).
Завдання 5. «Від кого телеграма?» Командам пропонується здогадатися, хто ж з героїв міг надіслати таку телеграму.
«Упіймав звірів. Дід з Бабою нарешті розбагатіють» (Солом'яний бичок.)
«Втік від Діда і Баби. Не можу знайти дорогу додому» (Колобок).
«Зварив борщ. Приходь, кумонько, в гості» (Журавель, «Лисичка і журавель»).
«Булава стала у нагоді. Повертаюсь переможцем» (Котигорошко).
«Купив насіння, приїжджайте садити» (Дід з казки «Ріпка»)є
Завдання 6. «Зашифровані казки» (для батьків).
Пеппі називає назви казок навпаки, завдання команд – здогадатися, що ж це за казка (Метровочка – Дюймовочка, Квадробок – Колобок).
7. Пісня-хоровод «Друзі» (група «Барбарики»)
Підсумок розваги, нагородження команд.
Станція 3. «Театральна».
Форма роботи: гра-драматизація казки «Солом'яний бичок».
Попередня робота: читання казки; пояснення значення нових слів; перегляд мультфільму «Солом'яний бичок»; розподіл ролей та програвання ігрових ситуацій; робота над мімікою та інтонацією; виготовлення запрошень на виставу.
Методи і прийоми: бесіда, ігрова вправа, показ гри-драматизації, запитання до дітей.
Ігровий реквізит: атрибути до казки (дерева, хатинка, бичок), костюми для героїв, музичний супровід.
Ролі: ведуча, дід Петро, баба Одарка, онучка Оксана, бичок, вовк, ведмідь, лисиця, заєць.
Умова: всім дійовим особам виразно передавати інтонацією і жестами  особливості поведінки героя.
(Починається у груповій кімнаті)
Вихователь: діти, давайте ми сьогодні вирушимо в подорож до театру. А як же потрібно поводитись у театрі?
Можливі відповіді: сидіти тихо, слухати уважно… (повторення правил поводження у театрі)
Вихователь: діти, а кого можна зустріти у театрі?
Можливі відповіді: артистів, глядачів.
Вихователь: а ще що можна там побачити?
Можливі відповіді: виставу.
Вихователь: отож ви вже готові до подорожі? Тоді йдемо! Діти, як ви гадаєте що це таке?
Можливі відповіді: це театральна афіша.
Вихователь: афіша нам повідомляє о котрій годині відбудеться вистава та назву вистави. Прочитайте, будь ласка, хто вміє вже читати, як називається вистава і коли вона відбудеться. Так нам потрібно поспішати, тому що спізнюватись у театр дуже невиховано (заходять у музичний зал «Театр»).
Вихователь: як тут гарно! Погляньте, чиї портрети розміщені на стіні фойє і чому вони тут?
Можливі відповіді: фойє театру прикрашають портретами артистів театру.
Вихователь: погляньмо, хто ж сьогодні буде артистами. А як ми назвемо решту дітей?
Можливі відповіді: глядачі.
Вихователь: Діти, поки ще не розпочалася вистава, давайте ми всі спробуємо себе у ролі артиста.
Гра «Чий голосок». Спочатку нам потрібно вибрати ведучого. Обираємо за допомогою лічилки. (Обирається одна дитина (ведучий), яка стоїть спиною до інших. Вихователь показує дітям малюнок до казки (Героя) і вказує на дитину, яка повинна розказати, зімітувати будь – який уривок слів цього героя. Ведучий відгадує «артиста» та яку роль він виконував.)
Вихователь: Молодці діти, ви всі дуже хороші артисти! (Дзвенить дзвоник). Ось, діти, чуєте, вже продзвенів дзвінок. Це означає, що потрібно зайняти місця. А артистам приготуватися. (Дзвенить дзвоник). А цей дзвінок означає, що казка вже розпочинається.
Ведуча Любі наші гості,
Ми раді, що ви прийшли
До нас на свято.
Свято казки починається.
Казочка про Солом'яного бичка розпочинається.
А ви, гості, уважно дивіться,
Гарно плескайте в долоньки і веселіться…

КАЗКА

Жили в маленькій хатині Дід Петро та Баба Одарка.
Виходять Дід Петро та Баба Одарка, вклоняються, сідають на лавку біля хати.
Ведуча І була у них Внучка Оксанка.
Виходить Внучка Оксанка, обіймає Діда та Бабу, іде гратися в хатку.
Ведуча Дідусь та Бабуся Оксанку любили,
Онуччину мрію здійснити хотіли.
А мріяла вона про бичка маленького,
Про бичка маленького та гарненького.
Дід З соломи я речі робити люблю,
Бичка для Оксанки з соломи зроблю.
Баба Правильно, Діду! Мерщій-бо робити,
Щоб мрію Оксанчину швидше здійснити.
Дід робе бичка.
Дід Обмажу смолою його я гарненько,
Щоб бік у бичка цього вийшов чорненький.
Дивись-но, Бабусю Одарка (Виводить бичка)
От гарний сюрприз для Оксанки.
Пісня Бичка
Бичок Я бичок-третячок,
Ще й засмолений бочок.
Маю гострі ріжки
І тоненькі ніжки.
Баба Буде вона бичка годувати,
Піде у ліс із ним погуляти,
Та зараз вже сонце за обрій сідає,
То сонечко любе вже спати лягає.
Дід Тож, Бабо Одарка, підемо до хати,
Швиденько вечеряти та спати лягати.
Дід і Баба ідуть в хату, Бичок залишається
Ведуча Тільки сонечко всміхнулось –
Вмить Оксаночка проснулась,
Вийшла з хатоньки на двір. (Виходить Оксана)
Бачить, там гуляє звір…
Придивилась – то бичок,
В нього чорненький бочок.
Пісня Бичка
Бичок Я бичок-третячок,
Ще й засмолений бочок.
Маю гострі ріжки
І тоненькі ніжки.
Пісня
Внучка Тепер в мене є бичок, є бичок, є бичок
В нього чорненький бочок, смоляний бочок.
Буду я з бичком гуляти, буду його годувати,
Я свого бичка люблю і для нього все зроблю.
(Танцюють. Виходять Дід і Баба.)
Внучка Велике спасибі, рідненький дідусю,
Спасибі тобі, моя мила бабуся.
З бичком я у лісі буду гуляти,
Смачною травою його годувати.
Дід і Баба махають услід внучці (баба хустинкою). Внучка з Бичком обходять зал і виходять за лаштунки, з'являються з другого входу, після слів Ведучої.
Ведуча Небом сонечко іде
Шле проміння золоте,
Вітерець тепленький дує,
В небі хмарками малює (Заходять)
Оксанка лісочком гуляє,
А сонечко все припікає
Оксаночка трішки втомилась,
Під кущиком вмить зупинилась.
(Зупиняються біля кущика).
Внучка Яка тінь під кущиком, ляжу спочивати.
Попереду цілий день, куди ж поспішати.
Ведуча Оксанка наша позіхнула,
Вмостилась зручно і заснула.
Ось біжить по лісу зайчик,
Бичка бачить пострибайчик. (Зайчик стрибає по залу).
ЗаєцьТи хто такий?
Пісня Бичка
Бичок Я бичок-третячок,
Ще й засмолений бочок.
Маю гострі ріжки
І тоненькі ніжки.
Заєць Ой, який гарненький Бичок солом'яненький.
Заєць торкається до бичка, «прилипає».
Пісня Зайчика
Заєць Ай – ай – ай, ой – ой – ой! Лихо трапилось зі мною!
Мої лапки малі вмить прилипли до смоли.
Ведуча Зайченятко налякалось,
Галас, шум в лісі здійняло.
Тут Оксаночка проснулась
Та навколо озирнулась.
Ось Бичок стоїть, пасеться,
Біля нього Зайчик в'ється.
Бідний лапкою прилип,
Виривається – «смик», «смик»!
Внучка Пішли, Бичок, скоріш до хати,
Щоб Зайченятко визволяти. (Внучка веде Бичка до хати).
Внучка Дідусь Петро, моя Бабуся мила
Звільнити Зайчика мені не сила.
Заєць Відпустіть мене рідненькі, принесу вам овочів смачненьких.
Дід Відчеплю від смоли, від соломи, відпущу, бідолаху, додому.
Баба Хай біжить собі та й годі, може стати у пригоді.
Дід визволяє Зайця. Заєць тікає до лісу. Дід і Баба – в хату.
Ведуча Сонце новий день веде, бичок пастися іде.
Внучка «веде» Бичка до лісу, лишає його біля дерева, а сама вертається в хатку.
Ведуча Небо хмарками сміється,
Пісня жайворонка ллється.
Комахи весело дзижчать,
Дерева листям шарудять.
Ось сердитий Вовк іде
І як вітер він гуде.
Бичка вгледів і зрадів –
Його з'їсти захотів.
Вовк З'їм тебе, ти так і знай, ти від мене не тікай.
Вовк хапає Бичка за бік та «прилипає».
Пісня Вовка
Вовк Ай – ай – ай! Ой – ой – ой! Лихо трапилось зі мною!
Сірі лапки мої вмить прилипли до смоли.
Бичок «веде» Вовка до хати.
Ведуча А Бичок собі мовчить та йде, вовка за собою веде.
Притягнув його до хати, той почав Діда прохати.
Вовк Відпустіть, рідненькі, відпустіть, старенькі,
Вам віддячу, обіцяю, я мішок горіхів маю.
Дід Відчеплю від смоли, від соломи, відпущу бідолаху додому.
Баба Хай біжить собі та й годі, може стане у пригоді.
Дід відпускає Вовка в ліс. Дід і Баба ідуть в хату. Бичок стає за тин.
Ведуча Нічка розтанула і прийшов ранок.
Вийшла Оксаночка з хати на ґанок.
ВнучкаТи, Бичок, гарненький, Бичок солом'яненький,
Йди до лісу погуляй і травички пощіпай.
Внучка заходить в хату, Бичок іде в ліс.
Ведуча Раптом тріск із лісу чути… Йде Ведмідь!
Ведмідь Очам не вірю…Це Бичок.
Гаяти не буду часу, з'їм тебе, бо хочу м'яса!
Ведмідь торкається лапою до Бичка та «прилипає».
Пісня Ведмедя
Ведмідь Ай – ай – ай, ой – ой – ой! Лихо трапилось зі мною!
Бідні лапки мої вмить прилипли до смоли.
Бичок веде Ведмедя до хати.
Ведуча А Бичок собі мовчить та йде, Ведмедя за собою веде.
Виходять Дід та Баба.
Ведмідь Дуже буду вас прохати. Відпустіть мене у ліс,
Щоб я зранку вам до хати з медом вулика приніс.
Дід Відчеплю від смоли, від соломи, відпущу бідолаху додому.
Баба Хай біжить собі та й годі, може стане у пригоді.
Дід відпускає Ведмедя в ліс, а сам з Бабою сідає на лавку. До них виходить Внучка.
З лісу виходить Зайчик з кошиком овочів.
Ведуча За обрій сонечко сховалось, ось і вечір настає.
Хтось до нашої хатинки через ліс густий іде.
Зайчик весело стрибає кошик овочів несе.
Заєць Слово я своє тримаю, кошик цей вам залишаю.
Овочів вам прозапас – борщик буде – вищий клас.
Дід, Баба, Внучка  Дякуємо, Зайчику.
Ведуча Раптом чути, щось гуде, до хатинки хтось іде?
З'являється Вовк з мішком горіхів.
Вовк Слово я своє тримаю, і горіхи вам лишаю.
Ви шкарлупки розбивайте, смачні ядра діставайте.
Дід, Баба, Внучка  Дякуємо, Вовчику!
Ведуча Тільки Вовк мішок віддав, про горішки розказав,
Бачать всі – Ведмідь іде, вулик з медом він несе.
Ведмідь Я не їв і не спав, подарунок вам шукав.
Своє слово я тримаю, вулик з медом залишаю.
Дід, Баба, Внучка  Дякуємо, Ведмедику!
Дід Скільки маємо добра! Чи раденька ти, стара?
Баба Так, цілком, тепер багаті…
Внучка Просимо гостей до хати!
Всі разомБудемо разом танцювати!
Загальний танок
Ведуча Ось такий акорд останній, був у казці на прощання.
Закінчилися гостини – наша казка далі лине.
Іншим діткам на розвагу, а вам – вдячність за увагу!

Запитання до дітей: Чи сподобалось вам казка? Про що розповісте батькам? Хто з артистів вам найбільше сподобався. Яку б роль хотіли зіграти ви?
Станція 4. «Вернісаж»
Поради щодо місця проведення: найдоречніше проводити в ізостудії, яка прикрашена ілюстраціями героїв казок та сюжетами відомих казок.
Форми роботи: творча година
Методи і прийоми: прихід Казкарки, розмова з дітьми про враження від гри-драматизації, розгляд ілюстрацій, загадки, дидактичні ігри, пальчикова гімнастика; малювання за задумом, виставка робіт, рухлива гра.
Ігровий реквізит: ілюстрації героїв казок, сюжети казок, дитячі пісні, аркуші паперу, фарби, пензлики, склянки з водою.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду