Урок-Підсумок (укр. літ., 6 клас)

10 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: підбити підсумок за рік, визначити ті твори, які справили найбільше враження на учнів;

  • розвивальна: удосконалювати вміння аргументувати свою думку;

  • виховна: виховувати уважність, старанність, прищеплювати почуття відповідальності, виховувати любов до художньої літератури, до рідного слова.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: підручник, портрети письменників, чиї твори вивчали упродовж року.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Повторення

Заповнення анкети

1. Життєвий

і творчий шлях якого з українських письменників вас найбільше вразив? 2. Який твір викликав захоплення? 3. Який твір видався не дуже цікавим? 4. Яка поезія найбільше запам'яталася? 5. Який урок був найцікавішим? 6. Мені хотілося б дізнатися більше про… 7. Найбільші складнощі в мене виникли під час вивчення…

Гра «Свій — чужий»

Методичний коментар. Клас поділяється на дві команди: «Козенята» та «Вовки». «Козенята» називають твір, «Вовки» мають назвати його автора й головних та другорядних героїв. Якщо «Вовки» не помилилися, то той, хто ставив питання, переходить до групи «Вовків». Якщо ж «Вовки» помилилися, то той, хто відповідав переходить до групи «Козенята». Виграє та команда, у якої залишиться найбільша кількість гравців.

«Доведи свої знання»

Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує скриньку, у яку вкладає назви всіх

вивчених упродовж року творів. Учні по черзі витягують назви зі скриньки.

Зробіть аналіз художнього твору за такою схемою: 1. Рід літератури, до якого належить твір. 2. Жанр твору. 3. Тема твору. 4. Ідея твору. 5. Художні засоби у творі.

Літературна гра «Ерудит. Хто швидше?»

1. Засновник жанру байки. 2. Жанр гумористичних творів С. Руданського. 3. Гостре висловлювання, критика когось або чогось. 4. Місто, у якому провів більшу частину свого життя Леонід Глібов. 5. Повчання в байці. 6. Персонаж байки Леоніда Глібова, на якого хотіла бути схожа жаба. 7. Невеликий ліро-епічний твір повчального змісту. 8. Доброзичливий, жартівливий сміх, за допомогою якого виправляють вади людського характеру. 9. Людина, яка складає й пише байки.

Конкурс-гра «Інтелектуальний футбол»

Методичний коментар. Клас ділиться на дві команди — «захисників» та «нападників». Нападник повинен кидати м'яч-запитання конкретному захисникові з протилежної команди. Якщо захисник не може відповісти, він має право передати м'яч воротареві. Якщо й воротар не дає відповіді, команді зараховують гол. Зразок питання: «Особливості байки…», «Сюжет — це…».

«Відгадайка»

Кожний скільки хоче бере,
А все лишається.
(Книга)

Біла грядка —
Чорні зернятка.
Посіяла по порядку —
Та маю загадку.
Хто зернятка знає,
Той відповідає.
(Аркуш,папери)

Тоненьке, кругленьке,
Серце чорненьке.
Хто на його слід погляне,
Думку його взнає.
(Олівець)

Стоїть дім.
Увійдеш до нього сліпим,
Вийдеш зрячим.
(Школа)

Біле поле, чорне насіння,
Хто не вміє,
Той не посіє.
(Писання)

Конкурс «Знайка»

Снігові поля, чорні грачі,
Хочеш розумним бути —
Бери та вчи.
(Книга)

Білий зайчик
стрибає по чорному полю.
(Крейда і дошка)

У носатого Івана
Одежина дерев'яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Нестрижений, нечесаний,
Гострим ножем затесаний.
(Олівець)

Їдуть братці
Верхи на конячці
Не кусає кінь удило,
П'є не воду, а чорнило,
За рядком встає рядок.
(Пальці і ручка)

В школі є гінець у нас —
Оббігає двір нараз,
Всім нагадує негайно,
Що пора спішити в клас.
(Дзвіночок)

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

Опрацювати літературу для читання влітку.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду