Урок: Павло Глазовий. «Заморські гості»

10 листопада, 2016 0

Мета:

навчальна: продовжувати роботу над визначенням іронічно-пародійною викривальною спрямованістю гумористичних і сатиричних творів;

розвивальна: удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати твори, розуміти вияв народної мудрості в гуморесках, удосконалювати вміння проводити аналогії з власними переживаннями, розвивати вміння іронічно, критично, із почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе.

виховна: формувати усвідомлення, що почуття гумору — ознака духовного здоров'я людини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, портрет П. Глазового.

Теорія літератури: гумореска, співомовка, інверсія.

style="text-align: center;">ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу

Кросворд

По вертикалі. 1. Актор, який грає комічні ролі. (Комік) 2. Жанровий різновид гумору. (Гумореска) 3. Засіб гумору й сатири, коли про щось говориться ніби в позитивному плані, але прихований контекст свідчить про протилежне. (Іронія) 4. Ознака радості людини. (Сміх) 5. Влучна оповідь. (Анекдот)

По горизонталі. 1. Вираз обличчя задоволеної людини. (Усмішка) 2. Дошкульна насмішка. (Сарказм) 3. Те, що викликає сміх. (Комічне) 4. Гостре висміювання, критика чогось або когось. (Сатира)

5. Тон мовлення, читання, яким передається настрій, емоції, зміст. (Інтонація)

Бесіда з учнями

1. Що вам відомо про Канаду? 2. Чи живуть у Канаді українці? 3. Чому українці переїхали до такої далекої країни? 4. Як емігранти ставляться до рідної мови, рідної країни?

Виразне читання твору «Заморські гості» Обговорення змісту твору

1. Що здивувало іноземців, коли міліціонер відповів їм? 2. Чи зміг міліціонер переконати іноземців, що в Україні дбають про рідну мову? 3. Як міліціонер характеризував гостей? 4. Кого й чому звинуватив міліціонер у зневажливому ставленні до рідної мови? 5. Що висміює в гуморесці автор? 6. Які засо-би творення комічного наявні в гуморесці? 7. Як ви гадаєте, це гумористичний чи сатиричний твір? 8. Яка основна думка гуморески? 9. Чи актуальна сьогодні гумореска П. Глазового «Заморські гості»?

Літературна гра «Дешифрувальник»

За допомогою українського алфавіту розшифруйте приховані слова. Виграє той, хто розгадає слова швидше за інших.

1. Одна зі стилістичних фігур поетичного мовлення, яка полягає в незвичному розташуванні слів у реченні з очевидним порушенням синтаксичної конструкції задля емоційно-смислового увиразнення певного вислову.

12

18

3

7

21

22

12

33

Ключ-відповідь: інверсія.

2. Визначення при слові, що впливає на виразність; завдяки особливій функції допомагає слову набути нового значення або смислового відтінку, підкреслює характерну рису, визначальну якість певного предмету або явища, додає тексту певної мальовничості, насиченості.

7

20

12

23

7

23

Ключ-відповідь: епітет.

3. Троп, що полягає в поясненні одного предмета через інший, подібний до нього, за допомогою сполучників.

20

19

21

12

3

18

33

18

18

33

Ключ-відповідь: порівняння.

Робота з підручником

Виконати вправи на с. 232.

Робота з таблицею

Заповніть таблицю, указавши засоби мовної виразності, використані письменником.

Художні засоби

«Заморські гості»

«Еволюція»

Епітети



Метафори



Порівняння



Риторичні запитання



V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

Вивчити гумореску «Похвала».

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду