Урок: Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» — фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності

09 листопада, 2016 0
Мета:
  • навчальна: продовжувати роботу над творчістю Лесі Ворониною, зокрема над її твором «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9», навчати розмежовувати події реальні та фантастичні;
  • розвивальна: удосконалювати вміння переказувати зміст твору, аналізувати його, характеризувати дійових осіб;
  • виховна: формувати позитивний світогляд, виховувати прагнення до самовдосконалення, прищеплювати інтерес до пізнання нового.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, портрет письменниці.
Теорія літератури: сюжет.

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й метизаняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу. Асоціативний диктант
1. Кактус (Сашко Смик). 2. ТТБ (Таємне товариство боягузів). 3. Соля (бабуся головного героя). 4. Байбачок (тваринка, про яку мав виконувати пісню Клим). 5. 1955 (рік народження Лесі Ворониної). 6. Київ (рідне місто письмен-ниці).

Літературна гра «Ланцюжковий переказ»
Методичний коментар. Увесь клас встає. Учні мають переказати перші розділи, але при цьому участь у переказі бере весь клас. Один учень говорить тільки одне речення. Наступний учасник має продовжити оповідь. Якщо він не знає, що говорити, то сідає. Переможцями стають ті, хто зміг переказати текст глибоко й повно до кінця.

Вибіркове виразне читання тексту
1. Знайдіть та виразно прочитайте про переживання головного героя про нічну пригоду. 2. Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому йдеться про те, що Клим жалісно співав пісеньку про гризуна. 3. Знайдіть та виразно про-читайте епізод про те, як хлопці проникли до банку.

Літературна гра «Послідовність подій»
Установіть правильну послідовність подій.
1. «На площу на шаленій швидкості в'їхав мотоцикл, на якому сиділо двоє чоловіків у масках». 2. «Я сприймав застереження бабусі як старечі дивацтва». 3. «Прочитавши кілька рядків, написаних на папірці нерівним дитячим почерком, чоловік зблід, зіжмакав записку, кинув її на землю і швидкими кроками попрямував до свого блискучого чорного автомобіля». 4. «Ми винайшли засіб від страху. Ти маєш стати першою людиною, на якій ми хочемо його випробувати». 5. «Та біля центрального входу до банку не було нікого. Я полегшено зітхнув». 6. «У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння». 7. «А біля них, ошкіривши гострі ікла, стояв Бакс — місцевий ротвейлер, якого випускають вночі охороняти банк». 8. «Вони заразили майже все людство страшним вірусом страху». 9. «Чиясь липка, схожа на присоску лапа міцно вхопила мене за руку й потягла до піщаного кар'єру, на краю якого працював екскаватор. Я з жахом помітив, що ця довга лапа з перетинками між кістлявими пазуристими пальцями була яскраво‑блакитного кольору».

Робота з підручником
Виконайте завдання на с. 200.

Робота зі структурою твору
Заповніть схему, указавши епізод із різними пригодами хлопців. Стисло перекажіть зміст кожного з епізодів.

Робота з таблицею
Заповніть таблицю, указавши реальні та фантастичні події, що мали місце в повісті.
Реальне
Фантастичне



Літературна гра «Плутанина»
Виправте неточності в переказі подій.
Клим переміг Сашка й побіг сховатися в люк, щоб його ніхто не покарав. Сашка звали Кактусом, бо в нього не було друзів і хлопець мав поганий характер. Клим легко погодився вступити до Товариства, адже вважав, що ця організація допоможе йому подолати свій страх. Заєць і Жук намагалися використати Клима, щоб пограбувати банк. Вони примусили хлопця взяти скрипку й майже опівночі прийти до банку та співати пісеньку про лякливого зайчика. Бабуся Соля працювала директором банку. Вона дуже любила квіти й раділа, коли онук виявляв хоч якийсь інтерес до рослин. Бабуся Соля навчала Клима як правильно поливати й пересаджувати квіти. Грабіжники були дуже схожи-ми на батьків Клима, але ж батьки головного героя в цей час знаходилися далеко від міста, вони досліджували культуру ацтеків. Хлопці з легкістю проникли до банку, вони кинули собаці Баксу шматок ковбаси, і той їх пропустив. Прибульці були схожі на великих ропух, а морди в них були зеленими. Прибульці одразу захопили Клима.

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання
1. Дочитати твір Лесі Ворониної.
2. Скласти план твору.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду