Урок: Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

09 листопада, 2016 1
Мета:
  • навчальна: подати коротку інформацію про Лесю Воронину як про сучасну письменницю, що творить для дітей, навчати висловлювати своє сприйняття оповіді;
  • розвивальна: удосконалювати вміння переказувати зміст твору, аналізувати його, характеризувати дійових осіб;
  • виховна: формувати позитивний світогляд, виховувати прагнення до самовдосконалення, прищеплювати інтерес до пізнання нового.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, портрет письменниці.
Теорія літератури: сюжет.
Смілива не та людина, яка декларує свою сміливість і надимає щоки, а на мою думку, геройство полягає в тому, що ти долаєш свій страх
style="text-align: right;">Леся Воронина

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу. Лекція вчителя
Українська письменниця Леся Воронина народилася в Києві 21 березня 1955 року в Києві. Назвали дівчинку на честь Лесі Українки. У паспортному столі не захотіли записати ім'я Леся, кажучи, що такого імені не існує, що це, мовляв, похідне від Лариси чи Олександри. Саме тому мама записала Лесю Ворони-ну Оленою, проте все своє життя дівчинка казала, що звуть її лише Лесею. Роди-на письменниці була інтелігентною, дід сам писав оповідання, батько малював, а мати працювала перекладачкою. Уподобання близьких позначилися й на долі Лесі. Вона вступила на філологічний факультет Київського університету.
Як вона сама
згадує, писати почала дуже рано, десь у першому класі. У школі майбутня письменниця захоплювалася українським фольклором, співала в хорі, займалася йогою.

Робота з підручником
Прочитайте автобіографію Лесі Ворониної на с. 194–195.

Бесіда з учнями
1. Як ви розумієте епіграф до уроку? 2. Чого ви боїтеся найбільше? 3. Як ви гадаєте, чи можна позбутися страху? Чи вдавалося вам коли-небудь здолати свій страх? 4. Чому страх уважають негативним явищем? 5. Що вам відомо про Єгипет та єгипетські піраміди з уроків всесвітньої історії? Чи хотілося б вам там побувати? Хто такі фараони? Назвіть кілька імен єгипетських фараонів.

Коментар учителя
Піраміди були побудовані в Єгипті, коли це була одна з найбагатших та найпотужніших цивілізацій у світі. Піраміди уособлювали могутність Давнього Єгипту, символізували велич фараонів. Усього зараз нараховують 118 пірамід. Вони були побудовані як усипальниці фараонів приблизно 2500 р. до нашої ери. Єгипетські піраміди належать до Семи чудес світу.

Робота зі схемою на с. 195.

Виразне читання уривків із повісті Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

Бесіда за змістом прочитаного
1. Хто є головним героєм твору? 2. Хто такий Кактус? Чого хлопця так нази-вають? 3. Чому Сашко й Клим почали ворогувати й коли це сталося? 4. Як змінився Кактус після літніх канікул? 5. Що трапилося з Климом після зустрічі із Сашком? 6. Куди потрапив Клим? 7. Що таке ТТБ? 8. Що механічний голос запропонував Климу? Як на це зреагував хлопчик? 9. Із ким зустрівся Климко після того як вирішив приєднатися до ТТБ? 10. Чому Клим думав над можливістю порушити клятву? 11. Яке випробування чекало на Клима ввечері? 12. Про що думав Клим, готуючись до випробування? Як це характеризує хлопця?

Складання плану
Складіть план до розділів І–V.

Гра «Про кого йдеться»
1. Хлопець був невеличкий і худий, волосся в нього стирчало на всі боки, як колючки в кактуса — через це його так і прозвали (Сашко Смик). 2. Цього хлопця дражнили Поганським Паганіні, бо він ходив на уроки музики (Клим Джура). 3. Один із хлопців, кругловидий, зі смішними довгими, мов у зайця, передніми зубами (Заєць). 4. Вона готує найсмачніші у світі пиріжки, а ще понад усе на світі ця жінка любить квіти (Бабуся Соля).

Гра «Так чи ні»
1. Сашко й Клим були близькими приятелями з дитинства, але в школі дуже часто сварилися. (Ні) 2. У Клима було прізвисько Кактус. (Ні) 3. Клим добровільно пішов вступати в ТТБ. (Ні) 4. ТТБ розшифровується як Таємне товариство боягузів. (Так) 5. Лише Клим називав нових знайомих Зайцем і Жуком, насправді ж хлопці мали інші прізвиська. (Ні) 6. Першим завданням Клима було стояти під банком о 21‑й годині. (Так) 7. Клим мав виконувати пісню про байбачка. (Так) 8. Заєць і Жук хотіли пограбувати банк. (Ні) 9. Бабуся Соля завжди раділа, коли онук висловлював бажання допомогти їй пересадити квіти й дозволяла йому це робити. (Ні) 10. Батьки Клима вже півроку як працювали на розкопках піраміди в Єгипті. (Так)

Робота із засобами мовної виразності
Установіть, до яких засобів художньої виразності належать наведені речення (епітети, порівняння, метафори, персоніфікації, гіперболи тощо).
1. Волосся в нього стирчало на всі боки, як колючки в кактуса. 2. Я відчув, що втягаю голову в плечі, як черепаха. 3. Вигляд у мене і справді був досить дурнуватий: волосся скуйовджене, сорочка розхристана, джинси в якихось іржавих плямах. 4. Ніби мене спершу всмоктав якийсь гігантський пилосос, а то-ді виплюнув бозна-де. 5. Натомість звідкись із гущавини старого садка почувся пронизливий крик, і з кущів викотився живий клубок. 6. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами, похмуро бовкнув.
Головне, що я раптом помітив, — противний липкий страх кудись зник.

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання
1. Прочитати розділи повісті (VI–ХІІ) Лесі Ворониної.
2. Виконати вправи 1–4 на с. 196.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду
  1. geomineral.ru
    7 червня 2017 20:26
    Я думаю, що в обставинах нашого життя, можна повірити у будь-що, навіть якщо ти не дитяча письменниця, яка пише фантастику