Урок: Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчаків

09 листопада, 2016 0
Мета:
  • навчальна: продовжити роботу над твором «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» — повісті про таємничі, веселі й незвичайні події, передані образним словом, навчати знаходити в тексті твору реальні (звичайні) та пригодницькі події;
  • розвивальна: удосконалювати вміння переказувати зміст уривків повісті, визначати кульмінаційні епізоди, характеризувати образи головних і другорядних героїв, їхню поведінку в різних життєвих ситуаціях, формувати навички висловлювати власні думки про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини;
  • виховна: виховувати усвідомлення значення романтичності, життєлюбства.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, портрет Я. Стельмаха.

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу. Бесіда-дискусія
1. Про які риси характеру свідчить те, що Сергій із Митьком прагнуть ді-знатися про історичне минуле? 2. Чому хлопці почали захоплюватися книгами із зоології? 3. Як друзі ставилися до бабусі й до інших мешканців села? У чому це виявлялося? 4. Як хлопці зреагували на те, що дідусь Трохим упав у яму? 5. Як саме поводяться друзі у складних ситуаціях? Про що це свідчить? 6. Чому хлопці не захотіли помститися Василеві? 7. Чому образи Сергія та Митька є повчальними? 8. Доведіть, що твір Ярослава Стельмаха є пригодницькою повістю.

Робота з таблицею
Заповніть таблицю, указавши риси другорядних героїв повісті.
Ім'я героя
Рід занять
Уподобання
Риси характеру
Василь



Дід Трохим



Бабуся Демидівна



Дядько Гнат




Гра «Хто швидше?». Робота в групах
Група 1. Знайдіть та випишіть із тексту найбільше метафор за три хвилини.
Група 2. Знайдіть та випишіть із тексту найбільше порівнянь за три хвилини.
Група 3. Знайдіть і випишіть із тексту найбільше епітетів за три хвилини.

Тестові завдання
1. Ірина Семенівна викладала в школі…
А ботаніку;
Б українську мову;
В географію;
Г українську літературу.
2. Учителька часто називала школярів…
А «дітлахами»;
Б «лобуряками»;
В «діточками»;
Г «зайченятами».
3. Улітку учні повинні були зібрати колекцію…
А рідкісних квітів;
Б комах;
В лікарських трав;
Г ракушок.
4. Батьки Сергія не хотіли відпускати сина з приятелем через те, що…
А боялися, щоб із хлопцями не сталося нічого поганого;
Б турбувалися про погану поведінку друзів;
В бабуся була в поганому стані;
Г село було розташоване дуже далеко від міста.
5. Бабуся жила в селі…
А юнківка;
Б юпітерівка;
В юркському;
Г Юрківка.
6. По-вуличному дядька Гната кликали…
А До-Дієзом;
Б До-Бемолем
В Мажором;
Г Кобзарем.
7. Бабусю головного героя звали…
А Демидівною;
Б Петрівною;
В Трохимівною;
Г іванівною.
8. Митькозавр — це…
А прізвисько, яке Дмитрові дав Василь;
Б назва, яку хлопці дали таємничій істоті, що мешкала в озері;
В кличка собаки діда Трохима;
Г прізвисько Дмитра в школі.
9. Істотою виявився…
А варан;
Б звичайнісінька курка;
В Василь;
Г дід Трохим.
10. Хлопці вирішили…
А пробити шини на велосипеді Василя на знак помсти;
Б побити Василя;
В поскаржитися батькам Василя;
Г подякувати Василеві за канікули.

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання
Порівняйте героїв повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» й героїв повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з юрківки». Викладіть письмово свої думки.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду