Урок: Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або химера лісового озера». Характеристика образів Сергія та Митька

09 листопада, 2016 0
Мета:
  • навчальна: продовжити роботу над твором «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» — повістю про таємничі, веселі й незвичайні події, передані образним словом, навчати знаходити в тексті твору реальні (звичайні) та пригодницькі події;
  • розвивальна: удосконалювати вміння переказувати зміст уривків повісті, визначати кульмінаційні епізоди, характеризувати образи головних і другорядних героїв, їхню поведінку в різних життєвих ситуаціях, формувати навички висловлювати власні думки про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини;
  • виховна: виховувати усвідомлення значення романтичності, життєлюбства.
Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, портрет Я. Стельмаха.

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями нового навчального матеріалу. Асоціативний диктант
1. Київ (місце народження Ярослава Стельмаха). 2. 1949 (рік народження письменника). 3. Київський інститут (місце навчання Ярослава Стельмаха). 4. Михайло Стельмах (батько письменника). 5. 1975 (бийшла друком перша книжка Ярослава Стельмаха). 6. Перекладач (фах митця).

Гра «Хто швидше?»
1. Як звали… а) головних героїв? (Сергій та Митько); б) учительку ботаніки? (Ірина Семенівна); в) маму Сергія? (Оксана Павлівна); г) бабусю Митька? (Демидівна); д) сусіда-музиканта?
(Дядько Гнат) 2. Скільки років було Васі-велосипедисту? (Чотирнадцять) 3. У якому класі навчалися хлопці? (У шостому)

Метод «Незакінчене речення»
1. Хлопці рушили до озера, бо… 2. Біля озера вранці друзі знайшли відбитки… 3. Сергій запропонував назвати чудовисько, що живе в озері… 4. Хлопці вирішили використати як приманку… 5. Друзі вирили яму, щоб… 6. До пастки потрапив…

Словесне малювання
Пофантазуйте. Спробуйте описати чудовисько, яке мешкає в озері.

Робота зі структурою твору
Заповніть схему, указавши епізод із різними пригодами хлопців. Стисло перекажіть зміст кожного з епізодів.

Робота з текстом
1. Знайдіть та виразно прочитайте епізод про нічне чергування Сергія. 2. Знайдіть та виразно прочитайте уривок, у якому Митько робить припущення про походження страховиська з озера. 3. Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому йдеться про полювання друзів на курку. 4. Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому йдеться про те, як дід Трохим потрапив до пастки.

Теорія літератури
Заповніть таблицю, указавши види описів, наявні в тексті повісті.
Назва виду опису
Епізод із твору
Пейзажний




Гра «Правильний порядок»
Розставте наведені епізоди в правильному порядку.
1. Викрадення курки. 2. Похід до бібліотеки. 3. Зустріч із Васею. 4. Завдання на літо. 5. Поїздка до Юрківки. 6. Дід Трохим упав у яму. 7. Сліди невідомої тварини на березі озера. 8. Зустріч із бабусею Митька. 9. Інформація про погану репутацію озера. 10. Прохання хлопців відпустити їх у село на канікули. 11. Історія з гербарієм.

Робота з таблицею
Заповніть таблицю, порівнявши образи Сергія та Митька за таким планом.
1. Сергій і Дмитро — звичайні шестикласники.
2. Риси характеру хлопців.
3. Здібності героїв.
4. Зовнішні риси.
5. Прагнення.
Сергій
Митько



Бесіда з учнями
1. Як ви гадаєте, чи справді в озері мешкає потвора? Чи вдасться друзям зловити рідкісну тварину?
2. Назвіть комічні ситуації, наявні в тексті.

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання
Дочитати твір до кінця; скласти план-характеристику улюбленого героя.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду