Урок-підсумок (6 клас)

09 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: узагальнити й систематизувати набуті знання;

  • розвивальна: удосконалювати вміння аналізувати художні твори різних жанрів, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, розвивати навички визначати художні засоби та їхню функцію у творі;

  • виховна: виховувати любов до літератури, прищеплювати естетичні смаки.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: підручник, портрет письменників, творчість яких вивчали впродовж семестру.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Узагальнення та систематизація

знань. Гра «Автор»

Методичний коментар. Клас ділиться на три команди. Учитель цитує рядки з певного твору. Завдання гравців — назвати автора слів. Якщо команда відповідає неправильно, право відповіді мають суперники. Правильна відповідь на своє питання приносить команді п'ять балів, на питання суперників — три бали.


1. Боже великий, єдиний, Нам Україну храни, Всі свої ласки, щедроти

Ти на люд наш зверни (Олександр Кониський).


2. Ой у лузі червона калина похилилася, Чогось наша славна Україна зажурилася.

ми тую червону калину підіймемо,

ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо (Степан Чарнецький).


3. Століття, і друге, і третє, — прислухайся! — чуєш? — завжди клопочеться Гном у буфеті,

бурмоче, зітха, шарудить (Ірина Жиленко).


4. Матері розказувать не треба, Як душа світліє перед днем В хаті, що прив'язана

до неба

Світанковим маминим вогнем (Станіслав Чернілевський).


5. Не страшні для мене вітри, Ні підводнії каміння, — Я про них би й не згадала

В краю вічного проміння (Леся Українка).


6. Погляд мій спускався нижче, На того, хто розпростертий, До землі прибитий списом,

Говорив: «Убий, не здамся!» (Леся Українка).

Заповнення анкети

1. Життєвий і творчий шлях якого з українських письменників вас найбільше вразив? 2. Який твір викликав захоплення? 3. Який твір видався не дуже цікавим? 4. Яка поезія найбільше запам'яталася? 5. Який урок був найцікавішим? 6. Мені хотілося б дізнатися більше про… 7. Найбільші складнощі в мене виникли під час вивчення…

Гра «Літературні жанри»

1. Жанр фольклорної прози, короткий твір узагальнювального характеру, що є сталим образним висловом у формі логічного завершеного судження з висновком, уживається в переносному значенні. (Прислів'я) 2. Невеликі за обсягом поетичні твори, які передають зовнішній і внутрішній світ людини, виражають ідейно-емоційний зміст, мають своєрідну поетику й спосіб виконання. (Ліричні пісні) 3. Невелика повчальна алегорична оповідь, у якій опосередковано, приховано присутня мораль. (Притча) 4. Епічний твір, у якому розповідається про фантастичні події і пригоди героїв. (Казка) 5. Своєрідний літературний жанр, у якому гармонійно поєднуються зображально-виражальні засоби, притаманні ліриці та епосу, внаслідок чого витворюються якісно нові сполуки. (Ліро-епічний твір)

Гра «Угадай письменника за фактом із його біографії»

1. Цю письменницю вважають «набільш кольоровою», адже в її творах велика кількість слів на позначення різних барв. (Ірина Жиленко) 2. Ця письменниця була високоосвіченою, хоча й не ходила до школи через хворобу. (Леся Українка) 3. Ця письменниця працювала вихователькою в дитячих притулках й особисто знала Антона Макаренка. (Оксана Іваненко) 4. Ця письменниця називала себе равликом, який носить свій дім із собою. (Емма Андієвська) 5. Цей письменник працює журналістом на телебаченні. (Станіслав Чернілевський) 6. Цей письменник народився в Україні, був відомим громадським діячем, але змушений був емігрувати закордон через переслідування (Володимир Винниченко).

Віршові розміри

Тихо. Зорі потопають В океані хмар і ночі,

Понад хвилі грім гуркоче, По каютах скрізь дрімають (П. Карманський; хорей).

Надійшла весна прекрасна, Многоцвітна, тепла, ясна, Мов дівчина у вінку; Ожили луги, діброви, Повно гамору, розмови

І пісень в чагарнику (І. Франко; хорей).

Мчать хмари, в'ються хмари Невидимкою місяць Висвітлює сніг летючий;

Мутно небо, ніч мутна (О. Пушкін; хорей).

Мій дядько самих чесних правил, Коли не в жарт занедужав, Він поважати себе примусив

І краще вигадати не міг (О. Пушкін; ямб).

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи.

Виконати завдання на с. 136–137.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду