Урок розвитку зв'язного мовлення. Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»

09 листопада, 2016 0

Мета:

  • навчальна: продовжувати роботу над змістом оповідання «Федько-халамидник»; навчати аналізувати епічний твір;

  • розвивальна: удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати епічні твори; розвивати вміння висловлювати свою думку, коментувати окремі епізоди, висловлювати своє ставлення до літературних персонажів;

  • виховна: виховувати вміння усвідомлювати найважливіші цінності моралі та етики, що роблять людину духовно багатою й щедрою на добро, порядність, чесність.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Обладнання: підручник, портрет В. Винниченка.

Теорія літератури: головний герой, другорядні герої.

style="text-align: center;">ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу Метод «Незакінчене речення»

1. Федька часто називали «солов'єм-розбійником», бо… 2. Федько повідомляв про своє наближення хлопцям за допомогою… 3. Батько Федька працював… 4. Матір Федька називали… 5. Найбільше Федькові перепадало через те, що він знався… 6. Толя захворів, бо… 7. Батько давав гроші Федькові, адже… 8. Федько прогуляв уроки, щоб… 9. На крижину Федько стрибнув, тому що… 10. Федько сказав неправду батькам Толі, бо… 11. Приходячи до тями, Федько згадував про… 12. Батьки Федька віддали Толі…

Розгадування кросворду
src="/uploads/posts/2016-11/medium/1478677775_konspekt_lit.jpg" />

1. Літературний твір, у якому життя змальовано у формі авторової розповіді про людей та їхні вчинки. (Епічний) 2. Опис зовнішності героя. (Портрет) 3. Бешкетник, розбишака, пустун або. (Халамидник) 4. Про кого з героїв твору сказано: «…сидить у себе на воротях, як Соловей-Розбійникна дереві, дивиться»? (Федько) 5. Від якого металу руки в батька Федька були сині? (Олово)6. Про кого йдеться в такій цитаті:«Це була дитина ніжна, делікатна, смирна»? (Толя)7. Якого птаха забрав Толя в батьків Федька?(Чижик)

Гра «Опис навпомацки»

Гравцеві зав'язують очі й пропонують обмацати предмет із твору (мотузка, палиця, ремінь, копійка) та згадати епізод із оповідання «Федько-халамидник», де цей предмет був використаний. Учень має розповісти деталь-но, про що йшлося.

Гра «Репортаж». Рольова гра

Методичний коментар. Для організації цієї гри обирають представників команди «Журналісти» (оператор, репортер), представників команди «Свідки» (5–6 учнів), представників команди учасників (Федько, Толя, батько Толі, мати Толі, батько Федька, Спірка, Стьопка). За допомогою різних запитань репортер разом з оператором намагаються встановити хід подій, які відбулися на річці. Вони беруть інтерв'ю у свідків та учасників події.

Літературна гра «Фоторобот». Робота в групах

Кожна група має визначити спільні й відмінні риси Федька та Толі. Наприклад, спільні: прагнення до лідерства…

Робота з підручником

Виконайте завдання 2–18 на с. 98–99.

«Мікрофон»

1. Чому автор називає Федька й інших хлопців згрубілою формою імені, а Толю — ні? 2. Чи можна стверджувати, що Федько — особистість?

V. Підготовча робота до написання твору Колективна робота

Прокоментуйте висловлювання. Як вони стосуються твору В. Винниченка? 1. Справжня чесність живе часто, як перлина в брудній раковині (В. Шекспір). 2. Розум око душі, але не сила її; сила душі у серці (Вовернаг). 3. Моя спокійна совість важливіше мені за всі пересуди (Цицерон). 4. Зрадництва відбуваються найчастіше не за обдуманого наміру, а через слабкість характеру (Ф. Ларошфуко).

Робота з підручником

Заповніть таблицю на с. 99.

Усне складання висловлювання за однією з тем

1. Багатство матеріальне й багатство духовне у творі В. Винниченка «Федько-халамидник». 2. За якими вчинками можна судити про духовне багатство, порядність і чесність людини (за твором В. Винниченка «Федько-халамидник»). 3. Такі різні й такі однакові: образ Федька та образ Толі в оповіданні В. Винниченка «Федько-халамидник»).

VІ. Написання твору

VІІ. Підсумок урок

VІІІ. Домашнє завдання

Уявіть щасливу розв'язку твору. Запишіть цей варіант. Прочитайте оповідання В. Винниченка «Кумедія з Костем».

Виконати завдання на с. 99 («Література в колі мистецтв»).


Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду