Година спілкування « Дисципліна і культура» 4 клас

07 листопада, 2016 0

Мета: виховувати культуру поведінки; розширювати та поглиблювати знання дітей про правила культурної поведінки та дисципліну; розвивати самовиховання, вміння поводитися у громадських місцях; виховувати повагу до себе та інших людей.

ХІД

Учитель. Сьогодні ми поговоримо про культуру поведінки, щоб усі вміли правильно поводитись

і вдома, і в громадських місцях. Адже поведінка говорить про культуру людини, її вихованість.

1 - й учень. Ой, як мені набридло! Без кінця- краю все виховують та виховують. То так не роби, то так не сиди, то не розмовляй. І так щодня. А я буду поводитись так, як хочу. Що кому до того?

2 - й учень Звичайно, можна поводитись і так, як ти. Ти ж це робиш. Але кому

це приємно, ти про це не думав?

1 - й учень А навіщо мені про це думати.

2 - й учень А я так не думаю. І діти теж так не думають. Тому що всім приємно, коли ти з друзями, а не один. Не даремно ж кажуть, що в гурті легше жити, легше все робити.

1 - й учень Подумаєш! А я сам хочу!

2 - й у ч е н ь Ні, і ти один бути не хочеш, тільки ти себе не вмієш привчити до культури, а тому так кажеш. У тебе сили волі нема, ось чому ти залишився сам, а зараз ще й говориш так. А от культура — це показник твоєї вихованості, чемності, ввічливості, поведінки. То чому б і не вивчити тих кілька правил, щоб не бути білою вороною серед інших? А як ви гадаєте, діти? Давайте розглянемо малюнки та зробимо висновки, чи правильно поводяться діти, зображені на них.

Учні розглядають малюнки та роблять висновки.

Діти Звичайно, правила повторити зайвий раз не завадить.

3 - й учень

Ти добре правила вивчай,

Бо між

людьми живеш.

І про культуру пам'ятай,

Коли кудись ідеш.

І привітатись не забудь,

Будь чемний кожен раз.

Та й кожен день культурним будь,

І кожну мить та час.

4 - й учень

За правило собі візьми Поводитися так,

Бо ти живеш поміж людей,

А без людей — ніяк!

Хороші звички виробляй У себе з юних літ.

Усіх навколо поважай І посилай привіт.

5 - й учень

Себе постав на висоту,

Щоб честь поберегти.

Знай добре істину просту —

Людина в світі ти!

Тому і правила вивчай,

Щоб гордо в світ іти.

Себе та інших поважай —

Людина ж в світі ти!

Учитель. А тепер поговоримо про те, які саме правила треба знати, щоб кожен виглядав гарно і поводився культурно. Де б ви не були, в гостях чи вдома, з великою кількістю людей чи наодинці, а правила треба виконувати однаково ретельно, щоб це увійшло у звичку. А звичка — це друга натура. Культурна людина уважна не тільки до знайомого, але, як говориться, і до першого зустрічного.

Вона допоможе старому перейти вулицю, запропонує жінці піднести важку сумку, коли бачить, що їй важко, ніколи не підійде до незнайомого чоловіка без потреби, не дозволить собі надокучати йому своєю «люб'язністю», бути настирливим.

НЕПРИЄМНОСТІ ВІД ЧЕМНОСТІ

Обіцяв Пилип матусі:

От за чемність я візьмуся!

В школі шануватимуть,

До усіх вітатимусь...

(Пилинко виходить з хати.)

Як же чемність показати?

Сторож ніч сторожував,

Сторож вранці задрімав.

Наш Пилип — гуп! гуп! у ґанок.

Агов, дядьку, добрий ранок! Дядько не вітається,

Він спросоння лається...

Хіба вам неприємно,

Що я вітаюсь чемно?

Наздогнав Пилип Фросину.

Смик за косу, за хустину:

Здоровкаюсь аж двічі я,

Ти чого неввічлива?

Не чуть вітання Фросі,

Вона нечемна досі.

Стоїть вожата край вікна,

Складає купу книг вона.

Пилип набіг на ноги:

Посуньтеся з дороги!

Світ мені не заступайте,

Я ж кажу вам «Здрастуйте!»

Розгнівалась вожата:

Треба старших поважати!

Пилип вожату за рукав:

Та я ж вам «Здрастуйте» гукав! Пилип у класі вдруге:

Добридень! — каже другу.

Той напихає рота,

Вітатись неохота.

Пилип гукнув:

Нечема! —

І штовхнув Артема.

Артем ковтнув:

Чого прилип?

І стусана дістав Пилип.

Від тієї чемності Тільки неприємності.

Пан Коцький. Привіт, а я запізнився. Про що ви тут розмовляєте?

вед у ч и й . О, так ти запізнився, а ми тут про ввічливість говоримо.

Розповідь про привітання

Пан Коцький. О-о-о! А я ввічливий! Я дуже ввічливий! ведучий. Ти ж не вмієш вітатися.

Пан Коцький .Я не вмію?! Я ж сказав: «Привіт».

А ось один другокласник вранці наздогнав іншого... Йдемо покажу. Швидко. Він його вдарив по спині ранцем, схватив за ніс і крикнув у вухо: «Здоров!»

ведучий. А після такого «здоров» можна й захворіти.

Пан Коцький . Ага, а я ж ввічливий.

ведучий. А як, друзі, ви вважаєте: чи ввічливий Пан Коцький?

ведучий. Ввічливий, та не дуже. Хто допоможе Пану Коцькому?

Шановний Пане Коцький, ось твої помилки.

По-перше, ти не постукай, а це не ввічливо, по-друге, ти не попросив дозволу ввійти...

Пан Коцький (перебиває). Зрозумів! Зрозумів! Зараз виправлюсь.

Ти знову не дослухав. І це не ввічливо. Ти неправильно привітався.

Пан Коцький. Зрозумів! (Стукає.) Можна зайти? День добрий! Вибачте, що запізнився. Дозвольте сісти на своє місце.

Ось тепер правильно.

БАЗІКА

Скільки в світі є базік,

Дуже бистрих на язик,

Та вже наша Катерина —

Це базіка із базік!

Ми їй кажем:

Катре, що це?

Прикусила б язика!

Теревенить на уроці,

На перерві не змовка.

Що робила цілий ранок,

Що принесла на сніданок,

Як дивилася в вікно,

Що побачила в кіно...

Каже вчитель:

Вийди зараз,

Працювати дай усім!

Катря зовсім не злякалась:

«Хай, я потім розповім!»

Як базіку лікувати?

Чи тікати, чи гукати:

«Балачки спини свої!»

Як базіку лікувати? —

А не слухати її!

Баба Яга. Добрий день! Можна до вас на свято?

Ведучий . Якщо ви ввічливі, знаєте і вмієте поводитись чемно, то заходьте, бо в нас тільки так можна поводитись.

Баба Яга Розповідає

«Шкідливі поради»

Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук —

Це безкорисне заняття

Нічогісінько не дасть.

Знов замурзаються руки,

Шия вуха, все-все-все...

То навіщо сили тратить

І даремно гаять час.

Стригтися також не варто,

Та й резону в тім нема,

Бо однаково на старість

Облисіє голова...

Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «будь ласка»,

І «пробачте» не кажи!

Учитель. Ну то як, діти, підходять вам поради? А я вам розкажу секрет. Нещодавно вчені зробили дивовижне відкриття — на світі є багато упертих і неслухняних дітей, які все роблять навпаки. Ось їм слід давати не корисні, а шкідливі поради. Але в нашому королівстві таких дітей нема, тому давати такі поради не варто.


Баба Яга. Ну добре, добре! Але я не дуже вірю, що в вашому королівстві все правильно, всі такі ввічливі. Ось якби я це перевірила.

Ага-а! Ану, хто більше назве ввічливих слів? Ой досить, досить! Це ви знаєте! Тоді дайте відповідь на такі запитання.

Ви увійшли в автобус із задньої площадки і побачили, що біля передньої стоять ваші друзі. Чи треба привітатись з ними, а якщо треба, то як?

Чи можна замість «Здрастуйте» говорити «Привіт»?

У шкільному коридорі розмовляють учителі, серед них Олег побачив свого класного керівника. Пройшовши, сказав: «Здрастуйте, Ігоре Степановичу» . Чи правильно він учинив?

— Ось тепер я бачу, що ви живете в королівстві Ввічливості, а я — у країні Нечемності. Там усі такі грубі, такі невиховані. Друзі, допоможіть мені, я також хочу бути ввічливою.

Я знаю, як їй допомогти. Ми зараз розкажемо вірші-усмішки, заспіваємо частівки про не- вихованих дітей, щоб Ягуся змінила свою поведінку.

Учитель. А тепер я пропоную вам гру. Я буду ставити запитання, і той, у кого є стрічка з відповідним написом, повинен прикласти її до промінчика сонця, яке світить нам сьогодні.

Усі прийшли до школи. Яке перше слово ви повинні сказати? (Добрий день)

Вам допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати? (Дякую)

Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? (Вибачте)

Людина зробила добре діло, і їй потрібно віддячити. Які слова ви скажете? (Щиро дякую)

Прощаючись, не слід забувати одне дуже гарне слово... (До побачення)

ЧАСТІВКИ

Заспіваєм вам частівки

І веселі, і смішні.

Ви послухайте уважно Наші успіхи шкільні.

Добрий день — казати треба,

Знаєм добре ми це всі Одні кажуть вже аж зайве,

Інші ходять, мов німі.

У дівчаток гарні кіски,

Але надто замалі.

І щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі.

У такий час живемо,

Важко щось нове знайти.

Ми на партах написали:

«Меблі треба берегти».

Нас учителька навчає Бути чесними дітьми,

Щоб ми виросли і стали Всі хорошими людьми.

Ми частівки заспівали Може в чомусь не праві.

Неодмінно станем кращі,

Але ми іще малі.

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА:

Сухомлинський В. О. Методика виховання колективу. – К., 1971.

Фіцула М. І. Педагогіка. – К., 2001.

Система виховання у початковій школі (за Національною програмою виховання учнів 1-12 класів МОН України) / упоряд. А.В. Лихва.- 3-тє вид. – Х. :Вид.група»Основа», 2012. 373 с.

Кульська Інна. Пучок веселих колючок: Вірші : Для мол.шк.віку/ - К; Веселка, 1989.- 119 [71] с.

Остер Григорій «Шкідливі поради»
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду