Значення і місце гpи на заняттях з плавання.

31 жовтня, 2016 0
Ігри на воді – це не лише цікава розвага, а й ефективний засіб фізичного розвитку, загартування дитячого організму.
За змістом всі ігри лаконічні, виразні та доступні дітям. Вони викликають активну працю думки, сприяють розширенню кругозору, уточненню уяви, удосконаленню психічних процесів. Гра є провідним видом діяльності дошкільників. Ігри бувають сюжетні та безсюжетні. До безсюжетних ігор відносяться ігри, в яких учасники поділяються на команди, і дії кожного гравця, його енергія, вміння спрямовані на досягнення успіху команди. Ігри, в яких є сюжет, ролі – відносяться до сюжетних. Такі ігри з успіхом використовуються при навчанні плаванню дітей. Безсюжетні ігри часто будуються на виконанні учасниками в загальній формі запропонованих вправ.

Рухливі ігри у воді поділяються на такі основні групи:

1. Ігри, спрямовані на ознайомлення з властивостями води, вони застосовуються при навчанні плаванню дітей молодшого дошкільного віку . Ці ігри характеризуються пересуванням в опорному положенні в різних напрямках

(кроком, бігом, стрибками) і короткотривалим пірнанням у воду з головою
2. Ігри, спрямовані на вивчення і вдосконалення окремих елементів та техніки плавання, дихання, ковзання, з різними положеннями рук, рухами ніг.
3. Ігри, спрямовані на ознайомлення з елементами прикладного плавання. До них входять: пірнання, занурення з опорного та безопорного положення, стрибки ногами і головою вниз. Ступінь складності ігор визначається плавальною підготовкою дітей.
4. Ігри, спрямовані на розвиток фізичних якостей. В іграх можуть брати участь діти середнього та старшого віку, які вміють добре плавати.
Ігри на воді можуть проводитися без предметів і з предметами (м'ячі, легкі шести, надувні круги, дошки для плавання).
Молодший дошкільний вік – це вік активного залучення дитини до води, підготовка її до занять з плавання. Перше відвідування басейну – це подія в житті дитини. Велике приміщення і вода приголомшують малят. Від педагога залежить, аби перші враження про басейн, про плавання були позитивно забарвлені. Жива, образна розповідь, демонстрація прийомів плавання та занурювання повинні викликати у малят бажання увійти у воду, похлюпатися в ній, погратися яскравими іграшками.
Спочатку дітей ознайомлюють із основними правилами поведінки у басейні.
Під час знайомства дітей з властивостями води доцільно пропонувати дітям такі способи пересування по дну.

Вправи з ходьбою:
- ходьба по одному, тримаючись за руку інструктора з плавання;
- ходьба групою;
- ходьба вздовж бортика басейну, тримаючись за поручень;
- ходьба у заданому напрямку;
- ходьба до умовного місця;
- ходьба на носочках;
- ходьба високо піднімаючи коліна;
- ходьба парами по колу, тримаючись за руки;
- ходьба, допомагаючи собі рухами рук;
- ходьба тримаючи руки за спиною;
- ходьба з виконанням завдання інструктора (зупинитися, присісти, підстрибнути, йти малими і великими кроками);
- бігати довільно;
- бігати, хлюпаючи ногами і утворюючи бризки;
- бігати у заданому напрямку;
- тікати від дорослого й наздоганяти його.
Вправи із стрибками:
- підстрибувати на двох ногах на місці, з підтримкою дорослого;
- підстрибувати на двох ногах на місці, тримаючись за поручень (а також без опори);
- підстрибувати на двох ногах, спираючись, тобто відштовхуючись, долонями від води;
- підстрибувати на двох ногах, просуваючись уперед;
- стpибати у довжину з місця.
Рухи руками:
- поплескати по воді долонями;
- «постукати» по воді кулачками;
- погладити воду;
- рухати руками вгору-вниз, вправо-вліво, здіймаючи хвилі.
Вправи на дихання:
- просуваючись уперед, дути на надувну кульку;
- стоячи на місці, робити вдих і видих у воду;
- працювати ногами, як при плаванні «кролем», стоячи на місці;

Працювати ногами, як при плаванні «кролем», просуваючись вперед;
Просуватись назад (раки), боком вліво, вправо (краби).
Доступність і поступовість – запорука успішного формування правильних навичок.
На жаль, не всім дітям спілкування з водою дає радість. Деякі бояться води, не можуть у ній розслабитися, опустити в неї обличчя, часом навіть не наважуються заходити у воду.
Тому навчання дітей плаванню варто розпочинати з вправ на звикання до води. І чим раніше, тим краще. Вони допоможуть подолати скутість, нерішучість, певні психологічні перепони. Як правило, спочатку пропонують вправи в тазику чи ванні.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду