Значення і місце гри на заняттях з плавання.

31 жовтня, 2016 0
Значення і місце гри на заняттях з плавання.

Ігри на воді – це не лише цікава розвага, а й ефективний засіб фізичного розвитку, загартування дитячого організму.

За змістом всі ігри лаконічні, виразні та доступні дітям. Вони викликають активну працю думки, сприяють розширенню кругозору, уточненню уяви, удосконаленню психічних процесів. Гра є провідним видом діяльності дошкільників. Ігри бувають сюжетні та безсюжетні. 

До безсюжетних ігор відносяться ігри, в яких учасники поділяються на команди, і дії кожного гравця, його енергія, вміння спрямовані на досягнення успіху команди. Ігри, в яких є сюжет, ролі – відносяться до сюжетних. Такі ігри з успіхом використовуються при навчанні плаванню дітей. Безсюжетні ігри часто будуються на виконанні учасниками

в загальній формі запропонованих вправ.

Рухливі ігри у воді поділяються на такі основні групи:

1. Ігри, спрямовані на ознайомлення з властивостями води, вони застосовуються при навчанні плаванню дітей молодшого дошкільного віку . Ці ігри характеризуються пересуванням в опорному положенні в різних напрямках (кроком, бігом, стрибками) і короткотривалим пірнанням у воду з головою

2. Ігри, спрямовані на вивчення і вдосконалення окремих елементів та техніки плавання, дихання, ковзання, з різними положеннями рук, рухами ніг.

3. Ігри, спрямовані на ознайомлення з елементами прикладного плавання. До них входять: пірнання, занурення з опорного та безопорного положення, стрибки ногами і головою вниз. Ступінь складності ігор визначається плавальною підготовкою дітей.

4. Ігри, спрямовані на розвиток фізичних якостей. В іграх можуть брати участь

діти середнього та старшого віку, які вміють добре плавати.

Ігри на воді можуть проводитися без предметів і з предметами (м'ячі, легкі шести, надувні круги, дошки для плавання).

Молодший дошкільний вік – це вік активного залучення дитини до води, підготовка її до занять з плавання. Перше відвідування басейну – це подія в житті дитини. Велике приміщення і вода приголомшують малят. Від педагога залежить, аби перші враження про басейн, про плавання були позитивно забарвлені. Жива, образна розповідь, демонстрація прийомів плавання та занурювання повинні викликати у малят бажання увійти у воду, похлюпатися в ній, погратися яскравими іграшками.

Спочатку дітей ознайомлюють із основними правилами поведінки у басейні.

Під час знайомства дітей з властивостями води доцільно пропонувати дітям такі способи пересування по дну.

Вправи з ходьбою:

- ходьба по одному, тримаючись за руку інструктора з плавання;

- ходьба групою;

- ходьба вздовж бортика басейну, тримаючись за поручень;

- ходьба у заданому напрямку;

- ходьба до умовного місця;

- ходьба на носочках;

- ходьба високо піднімаючи коліна;

- ходьба парами по колу, тримаючись за руки;

- ходьба, допомагаючи собі рухами рук;

- ходьба тримаючи руки за спиною;

- ходьба з виконанням завдання інструктора (зупинитися, присісти, підстрибнути, йти малими і великими кроками);

- бігати довільно;

- бігати, хлюпаючи ногами і утворюючи бризки;

- бігати у заданому напрямку;

- тікати від дорослого й наздоганяти його.

Вправи із стрибками:

- підстрибувати на двох ногах на місці, з підтримкою дорослого;

- підстрибувати на двох ногах на місці, тримаючись за поручень (а також без опори);

- підстрибувати на двох ногах, спираючись, тобто відштовхуючись, долонями від води;

- підстрибувати на двох ногах, просуваючись уперед;

- стpибати у довжину з місця.

Рухи руками:

- поплескати по воді долонями;

- «постукати» по воді кулачками;

- погладити воду;

- рухати руками вгору-вниз, вправо-вліво, здіймаючи хвилі.

Вправи на дихання:

- просуваючись уперед, дути на надувну кульку;

- стоячи на місці, робити вдих і видих у воду;

- працювати ногами, як при плаванні «кролем», стоячи на місці;

Працювати ногами, як при плаванні «кролем», просуваючись вперед;

Просуватись назад (раки), боком вліво, вправо (краби).

Доступність і поступовість – запорука успішного формування правильних навичок.

На жаль, не всім дітям спілкування з водою дає радість. Деякі бояться води, не можуть у ній розслабитися, опустити в неї обличчя, часом навіть не наважуються заходити у воду.

Тому навчання дітей плаванню варто розпочинати з вправ на звикання до води. І чим раніше, тим краще. Вони допоможуть подолати скутість, нерішучість, певні психологічні перепони. Як правило, спочатку пропонують вправи в тазику чи ванні.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду