Урок «Діалог, який доповнює почутий або прочитаний текст», 7 клас

06 листопада, 2016 0
Урок «Діалог, який доповнює почутий або прочитаний текст», 7 клас

Мета: навчити семикласників вдумливо слухати та аналізувати прочитаний чи почутий текст, розвивати вміння складати діалоги та пам'ять, виховувати мовленнєвий етикет та повагу до сторонньої думки

Обладнання: картки з текстами, пам'ятка «Як вести діалоги»

Тип уроку: розвиток комунікативних умінь

Хід уроку

Епіграф уроку:

«Заговори, щоб я тебе побачив» Сократ

І. Актуалізація опорних умінь та навичок учнів

- Перевірка домашнього завдання

- Розгадування кросворда


Батьків або материн батько

Жіноче ім'я

Що веде

до скарбів?

Коса в дівчини і коса на плечі – це…

Механічне поєднання різних частин в одне ціле для роботи у комплексі

Відповіді на запитання:

Яке ключове слово вийшло?

Пригадайте, що вам відомо про діалог?

Що таке дискусія?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Відповідь на запитання:

Як ви розумієте епіграф уроку?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІV.Основний зміст роботи

Слово вчителя

На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо з текстами і спробуємо самі перевтілитися у безпосередніх учасників ситуацій. Прошу уважно вникнути в почуте і задуматися: а як би я повівся (повелася) в даних обставинах?..

Прослуховування та обговорення запропонованих текстів

Робота з картками

Текст 1

Говорять, що Інтернет незабаром витіснить книжки. Більшість, мабуть, підтримає цю зміну. Проте, на мою думку, це спричине

лише деградацію суспільства. Підлітки стають залежними від соціальних мереж. Реальність зміщується на більш пасивне спілкування. Тому,не забуваймо, що в школах діти не лише навчаються, а й знайомляться з іншими, розширюють свій кругозір.

Прогнозують, що в майбутньому люди практично не виходитимуть із дому. Все можна буде зробити за допомогою глобальної мережі. І навчатися також. Але це, як на мене, є менш продуктивно, бо вчитель- незамінний порадник і друг, джерело людських знань.

Дехто вважає, що оновлення в системі освіти лише підуть на користь. Бо світ безупинно змінюється, і необхідно йти в ногу з часом.

Але, все ж таки, думка кожного гідна поваги. І, можливо, не слід завчасно заглядати в майбутнє?

Бесіда за прочитаним

Визначіть тип та стиль мовлення тексту

Який заголовок можна дати цьому тексту?

Визначіть головну думку та тему тексту?

Якому типу книги(електронний чи паперовий) Ви надаєте перевагу? Чому?

Текст 2

Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.

Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор П. із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку — однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.

На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.

Бесіда за прочитаним

Визначіть тип та стиль мовлення тексту

Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?

Чи правильно повели себе однокласники?

V. Здоров'язбережувальна хвилинка: вправа для очей

Учні швидко моргають протягом 1-2 хвилин. Ця вправа сприяє поліпшенню кровообігу

VI. Виконання ситуативних завдань на складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної з характеристикою людей або дискусійного характеру

Опрацювання пам'ятки«Як вести діалоги»

Пам'ятка

1. Дотримуйтеся теми та мети спілкування.

2. Не перебивайте співрозмовника.

3. Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.

4. Говоріть конкретно, без двозначності,

5. Слухайте зацікавлено й доброзичливо.

6. Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.

7. Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.

8. Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки.

VIІ. Закріплення умінь та навичок учнів

Виконайте одне із запропонованих завдань

1. Складіть і розіграйте діалог, який міг би відбутися між двома семикласниками, де один надає перевагу – класичній (паперовій) книжці, а інший - електронній. Використайте усі можливі переконливі аргументи, дотримуючись мовного етикету.

2. Складіть і розіграйте діалог між двома учнями– Ігорем і його однокласником, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися.

- Самостійне складання і прослуховування діалогів;

- Обговорення і корегування почутого;

- Оцінювання учнів.

VIІІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжіть речення:

«На сьогоднішньому уроці, я зрозумі(в)ла, що…»

IXДомашнє завдання

Складіть і запишіть діалог дискусійного характеру за темою «Чи все можна придбати за гроші» (8-10 реплік)


Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду