Урок: Добирання заголовків. Вправляння у стислому переказуванні тексту

31 липня, 2017 0

Мета: навчати учнів добирати заголовки до текстів, встановлювати їхню відповідність змісту того чи іншого тексту; розвивати усне мовлення, вміння будувати зв'язні висловлювання; виховувати бережливе ставлення до книжок.

Хід уроку

I. Організаційний момент 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 80–81, вправа 209)

— Який заголовок обрали до тексту?

— Поясніть значення слова ґроно. Вимовте звуки у цьому слові.

— Замініть слово ґроно близькими за значенням словами. (Кетяг, китиця)

2. Робота над деформованим текстом

— Запишіть речення так, щоб вийшов текст. Доберіть до нього заголовок.

Подули сильні вітри. Золотим

килимом укрило воно землю. Прийшла золота осінь. Облетіло листя з дерев.

— З чого складається текст?

— Що можна дібрати до тексту?

— Як зв'язані між собою речення в тексті?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні на уроці ми повправляємося у добиранні заголовків до текстів.

Заголовок повинен відповідати змісту тексту. Прочитавши заголовок, людина має зрозуміти, про що йтиметься.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над загадкою

  • Не кущ, а з листочками,
    Не сорочка, а зшита.
    Не людина, а всіх научає. (Книжка)


2. Бесіда за вправою 210 (с. 81)

— Які книги ви любите читати?

— Де вдома ви зберігаєте книжки?

— Які правила поводження з книгою ви пам'ятаєте?

— Запишіть назви улюблених книжок.

3. Виконання вправи 209 (с. 80)

— Доведіть, що це текст.

— Розкажіть, про яку лікарню йдеться в тексті.

— Із завдання 3 доберіть заголовок до тексту. Поясніть свій вибір. (Усі заголовки не зовсім зрозумілі, окрім третього.)

4. Каліграфічна хвилинка 

кн иж ня лікарня книжка
Книжкова лікарня

5. Виконання вправи 211 (с. 81). Вправляння у стислому переказуванні тексту

— Прочитайте текст.

— Що означає слово бібліотека?

— Коротко розкажіть, про що йдеться в тексті.

— Доберіть заголовок.

— Закінчіть речення та запишіть його в зошити.

Слова у ній, їх ужито в тексті замість слів ..., ... (бібліотека, книги).

6. Ознайомлення з правилом зв'язку речень у тексті (с. 81)

— Чому потрібно уникати повторень одного й того самого слова у тексті?

7. Фізкультхвилинка 

V. Закріплення та усвідомлення вивченого матеріалу

1. Робота в групах

— Прочитайте текст.

— Доберіть заголовок з поданих варіантів.

— Обґрунтуйте свою відповідь.

Уже осінь. Білочка готується до зими. Цілий день вона носить жолуді, горіхи. Сушить і складає їх у своєму дуплі. З такими запасами не страшно звірятку взимку.

а) Білочка.

б) Осінь.

в) Осінні клопоти.

г) Скоро зима.

2. Гра «Зоряний час»

— Відшукайте в слові бібліотекар інші слова. (Літо, біб, літак, лікар, рак, бібліотека, лак)

3. Навчальний діалог «У бібліотеці»

— Уявіть, що ви прийшли в бібліотеку. Вам необхідно обміняти книгу.

— Складіть діалог за опорними словами та словосполученнями. (Здати, прочитав, сподобалася, найбільше сподобались, малюнки, причитати, про тварин, вибирай, на полиці)

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чи сподобалося вам добирати заголовки до текстів?

— Хто був гостем на нашому уроці? (Книжка)

— Де зберігаються книги у нашій школі?

VII. Домашнє завдання 

С. 81, вправа 212.

— Прочитайте і запишіть прислів'я про книгу.

— Спробуйте пояснити їх значення.

Для сильних учнів. Знайдіть інші прислів'я і загадки про книгу.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду