Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання порад на тему «Бережіть книжки» за опорними словами і віршем Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки»

30 липня, 2017 0

Мета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів із подовженими приголосними звуками; розвивати мовлення; виховувати бережливе ставлення до книжок.

Хід уроку

I. Організаційний момент 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 61, вправа 166)

— Прочитайте слова, у яких є подовжені приголосні звуки, за абеткою.

2. Робота над загадкою

  • Дуже я потрібна всім:
    І дорослим, і малим.
    Всіх я розуму учу,
    А сама завжди мовчу. (Книга)


— У слові-відгадці вимовте приголосні звуки, назвіть букви.

III. Повідомлення теми і мети уроку 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Читання вірша Г. Чорнобицької

«Не бруднити книжки» 

НЕ БРУДНИТИ КНИЖКИ

Це була чистенька книжка,
А тепер брудна вже стала.
Може, киця, може,
Мишка уночі її читала?
чуєш, кицю? чуєш, мишко?
Не годиться так робити!
Як читати хочеш книжку,
Спершу лапки слід помити.

— До кого звертаються у вірші? Яку пораду отримала мишка?

— чого боїться книжка?

2. Читання звернення книги до читача

— Послухайте звернення книги до читача: «чи є у тебе бажання скористатись моїми порадами? Якщо є — пам'ятай: бажання — велика сила: за ним ідуть дія і праця. А їх завжди супроводжують успіх і радість досягнень. Бажаю тобі успіхів, радості і досягнень».

— Діти!

Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона сказала б вам: «Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені соромно, якщо мене потім візьмуть інші.

Не малюй мене пером і олівцем — це так некрасиво!

Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою обличчям униз.

Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте куточків сторінок, а покладіть закладку!»

3. Фізкультхвилинка 

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в парах

— Складіть поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки: не, малюйте, не пишіть, у, кладіть, їжу, біля, мийте, руки, перед, читання, листки, загинайте, книжки, закладка, користуйтеся.

2. Читання складених порад 

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які поради щодо користування книжкою ви запам'ятали?

VII. Домашнє завдання 

Намалювати малюнок. Скласти поради «Бережи книжки».

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду