Урок: Подовжені м'які приголосні звуки, позначення їх на письмі

30 липня, 2017 0

Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити слова з подовженими м'якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Хід уроку

I. Організаційний момент 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 57, вправа 155)

— Прочитайте уривки з віршів.

— Назвіть слова в рядках, які закінчуються однаково.

— Які звуки в цих словах однакові?

— Замість якого слова в одному з уривків ужито слово він? Поясніть, з якою метою.

2. Гра «Порівняй!»

— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки «<», «>», «=».

width="208">

син _ синь

Сіно = сани

сон _ дощ

Щітка > кішка

дзиґа _ мотив

джміль _ парта

Рак _ мак

щит _ вуж

гора _ нора

Лось _ ліс

гриб _ гість

щиглик _ дзвоник


III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 57–58)

Вправа 156

Учні читають речення.

— У яких виділених словах м'які приголосні звуки вимовляються подовжено?

— Спишіть парами виділені слова. Зробіть висновок, як позначається на письмі м'який подовжений звук.

— Звірте свій висновок з правилом на с. 57.

Вправа 157

Учні читають слова. Звуки, позначені двома однаковими буквами, вимовляють подовжено.

— Спишіть слова. Підкресліть букви, які позначають м'які подовжені звуки.

— Визначте, скільки звуків і скільки букв у слові читання. Прочитайте зразок відповіді.

Візьміть до уваги! 

Подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою.

Вправа 158

Учні читають вірш.

— Розкажіть, як онук ставиться до своєї бабусі. Доведіть словами вірша.

— Назвіть слова з подовженими м'якими приголосними звуками.

— Складіть звукові моделі цих слів.

Вправа 159

— Утворіть слова за зразком і запишіть парами.

— Складіть і запишіть речення з одним із утворених слів.

2. Фізкультхвилинка 

V. Узагальнення й систематизація знань 

Утворіть слова за схемою. Запишіть їх за алфавітним порядком.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Як позначається подовження звука у звуковій моделі?

VII. Домашнє завдання 

С. 58–59, вправа 160.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду