Урок: Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголосними

30 липня, 2017 0

Мета: поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь); розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання 

Учні читають складені казки.

2. Гра «Віконечка»

— Вставте пропущені я, ю, є. Підкресліть букви, якими позначені м'які приголосні звуки.

Гал_ , т_ льпан, ранн , Л_ дмила, Вал_ , трет_ , кл _ч, л_ ди, Ол_ , за_ ць, Тол_ , школ_ р, Натал_ .

— Поділіть на склади дужками знизу слова — імена людей.

III. Повідомлення теми і мети уроку 

IV. Вивчення нового матеріалу

1.

Робота за підручником (с. 49–50

Вправа 136

Учні читають вірш, виписують слова зі знаком м'якшення, пояснюють їх написання.

— Поділіть ці слова для переносу.

Слово про слово Гаптувати — вишивати шовковими, вкритими тонким шаром золота чи срібла нитками.

Вправа 137

Учні списують слова, поділяючи їх для переносу.

— У кожному слові назвіть м'який приголосний звук, позначений двома буквами.

Відповідайте так: «У слові батько м'який звук [т'] позначено двома буквами — “те” і “знаком м'якшення”».

Вправа 138

Учні відгадують загадку, виконують звуко-буквений аналіз виділеного слова за зразком.

— Знайдіть у загадці двоскладове слово, яке не можна поділити для переносу. (Її) чим цікаве це слово?

Вправа 139

Учні читають прислів'я, вставляючи пропущені букви.

— Запам'ятайте написання виділених слів.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Добери слово»

— Доповніть речення потрібними за змістом словами.

Від нашого села до Києва далеко, а до Харкова — ...

2. Гра «Допоможи незнайкові»

— Прочитайте. Знайдіть і виправте помилки, допущені Незнайкою у диктанті.

Осінь, окун, пенки, пальто, серпень, тільки, у ньйого, сьйогодні, альбом, колори, тінь, маленький, знайомий, бадьорий, синька.

— З окремими словами (на вибір) складіть розповідне, питальне і спонукальне речення. Запишіть їх.

3. Робота над прислів'ями

— Прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте?

— Підкресліть букви, що позначають тверді приголосні.

  • Мудрим ніхто не народився, а навчився.

— Підкресліть букви, що позначають м'які приголосні.
  • Биків люблять за роги, а людину — за слово.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Чого навчалися на уроці?
— Які букви позначають м'який звук у слові альбом?
VII. Домашнє завдання 
С. 50, вправа 140.
Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду