Урок: Позначення м'якості приголосних перед [о] знаком м'якшення. Перенос слів із ь

30 липня, 2017 0

Мета: поглибити знання учнів про тверді та м'які приголосні звуки; вчити позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь); розвивати зв'язне мовлення; виховувати позитивні риси характеру.

Хід уроку

I. Організаційний момент 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 47, вправа 131)

— Прочитайте загадку разом із відгадкою.

— Які пропущені букви ви вставили?

— Підкресліть у словах букви перед знаком м'якшення.

— Які звуки позначають підкреслені букви перед знаком м'якшення?

2. Гра «Додай букву»

— До поданих слів допишіть букву, що не позначає звука. чи змінилося їх значення?

Лан

— лань

рис — ...

Син — ...

полин — ...

— З однією парою слів складіть речення.

3. Робота над скоромовкою

— Прочитайте скоромовку. Спишіть.

— Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.

Лиска лащить лисеня, а лосиха лосеня.
Лев ласкаво лапою левенятко ляпає.

— У яких словах є м'які приголосні звуки?

III. Повідомлення теми і мети уроку 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 47–48

Вправа 132

Учні читають прислів'я, вимовляють у виділених словах звуки і називають букви.

— Що позначає знак м'якшення у цих словах?

— Доберіть до слів поганий, біда протилежні за значенням.

Пригадайте! 

М'якість приголосного перед о позначається знаком м'якшення (ь): льон, бадьорий.

Вправа 133

Учні читають вірш, називають пропущені букви.

— Розкажіть, до кого і до чого звертається поет.

— Визначте кількість звуків і букв у слові синьому.

— Прочитайте і запам'ятайте правило на с. 48.

Вправа 134

Учні читають та списують речення, вставляючи пропущені букви. Пояснюють, що позначає знак м'якшення у слові польових.

Слово про слово Половіли — достигаючи, набували жовтого кольору.

2. Фізкультхвилинка 

Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас.
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

V. Узагальнення й систематизація знань

— Прочитайте. Вставте пропущені букви. Підкресліть слова зі знаком м'якшення.

Мама дон_ку колисала, гарну пісен_ку співала. Тонен_кий, прозорий л_одок укрив калюжі. Коло пен_ків ростут_ мален_кі опен_ки.

— Поділіть на склади для переносу виділені слова.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія 

Гра «Твердий — м'який» 

Учні розподіляються на дві команди: хлопчики — дівчатка. Перша команда називає склади з твердими приголосними звуками, друга — з м'якими.

— Які букви не можна писати після букв, що позначають тверді приголосні букви?

VII. Домашнє завдання 

С. 48, вправа 135.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду