Урок: Перенос слів з буквами й та ь

12 березня, 2017 0

Мета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів з буквами й та ь; закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 18, вправа 44)

— Прочитайте слова, які можна поділити для переносу різними

способами.

— Прочитайте слово опадає по складах. Скільки в ньому складів? На скільки частин можна поділити його для переносу?

2. Гра «Утвори стовпчики»

Записати слова в 3 стовпчики: в перший

— односкладові, в другій — двоскладові, в третій — трискладові.

Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сова, стіл, кури, папуга, слон, ластівка.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми вчитимемося правильно переносити слова з буквами й та ь.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 18–20)

Вправа 45

Учні читають загадку і відгадують її.

— Якими різними словами в нашій мові називають відгадку? (Райдуга, веселка)

— Усно поділіть для переносу слова веселка, райдуга, тільки.

— Букви й та ь під час переносу слів не можна

відривати від попередньої букви. Перенось так: ліній-ка або лі-нійка, ляль-ка або ля-лька.

Вправа 46 (робота в парах)

— Прочитайте і спишіть слова, поділяючи їх для переносу одним зі способів.

— Перевірте один в одного, чи правильно виконали роботу.

— Назвіть слово, яке не можна поділити для переносу. (Їжак)

Вправа 47

Учні читають речення, записують слова

— Назви птахів у стовпчик. через риску поділяють їх для переносу різними способами.

— Пригадайте правило, яким довелося скористатися.

Вправа 48

Учні читають текст, розповідають, які ще осінні квіти вони знають.

Записують слова

— Назви осінніх квітів, поділяють слова для переносу.

2. Фізкультхвилинка

Ой, яка вона швиденька,
Наша білочка руденька!
Не звірятко — просто диво,
Невгамовне, пустотливе.
Вгору — вниз —
Нема зупинки,
Й ми поскачемо хвилинку.
Розімнемо ніжки, спинку.
Відпочили гарно всі,
Час за парти сісти всім.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над віршем

— Прочитайте вірш уголос. Спишіть його. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.

Бавляться біля нори
бобренята і бобри.
Бубонить бобер до білки:
— Бобреня боїться бджілки!

— Складіть звукову модель слова бобер.

2. Гра «Шифрувальники». Робота в парах

— Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос.

РБЕБО КАЛБІ КВВО МІДЬДЕВ КАЛДЖІБ

— Про яких тварин не згадується у попередньому вірші?

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які правила переносу слів ми сьогодні повторили?

— Які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання

С. 19–20, вправа 49.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду