Урок: Розташування слів за абеткою

11 березня, 2017 0

Мета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 12, вправа 25)

— Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам'ять.

— Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса.

2. Робота над загадкою

З однієї ми родини
Від Андрія до Ярини.
Як по одному, самі,
Ми буваємо німі.
Хоч і маєм різні назви
Й добре знаєте всіх нас ви,

/>Певним станемо рядком —
Заговоримо ладком.
Ми — писемності основа,
А без нас ніхто ні слова!
Що то таке? (Алфавіт)
Д. Білоус

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. робота за підручником (с. 12–14)

Вправа 26

Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки.

— Запишіть утворені слова за абеткою.

Так ми говоримо!

Розташовуємо слова за абеткою (в абетковій послідовності).

Вправа 27

Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою.

— Поясніть, чому корисно вживати ягоди.

Хвилинка спілкування

— Найбільше я люблю клубніку і земляніку.

Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця.

— Добре, запам'ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують?

— Продовжіть розмову.

Вправа 28

Учитель читає вірш М. Стельмаха.

Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою.

— Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Ліщина)

Вправа 29 (робота в парах)

Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали.

Вправа 30

— Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).

— Як ви вважаєте, чи зручно це? чому? (Відповіді учнів.)

Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

— Запишіть імена 5 учнів вашого класу за алфавітним порядком.

— Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Для чого потрібний алфавіт?

— Як записати слова за алфавітним порядком?

VII. Домашнє завдання

С. 14, вправа 31.

Оцінка матеріалу
Коментувати
Введіть код з малюнка:*
оновити, якщо не видно коду